logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۳۵۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
شهردار ابهر:

دستفروشان ابهری نیاز به ساماندهی و انتظام‌بخشی دارند

دستفروشان-ابهری-نیاز-به-ساماندهی-و-انتظام‌بخشی-دارند
شهردار ابهر گفت: در موضوع دست‌فروشان به دنبال این هستیم که مشکلات آنان را اساسی حل کنیم و این دست‌فروشان را ساماندهی کنیم.

علیرضا عباس‌نیا در حاشیه جلسه با دستفروشان ابهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: دستفروشان ابهری نیاز به ساماندهی و انتظام‌بخشی دارند و در حوزه دست‌فروشی و مشکلات دست‌فروشان جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف برگزار شده و نظرات مختلفی وجود دارد.

بیشتر بخوانید

وی با توضیح اینکه برخی عقیده دارند که فعالیت دست‌فروشان سد معبر بوده و باید کلاً جمع شود زیرا خلاف قانون است، گفت: نظر دیگر بر این است که مکانی برای بساط کردن این دست‌فروشان در نظر گرفته شود.

عباس‌نیا گفت: در این شرایط سخت اقتصادی متوجه مشکلات مردم به ویژه دست‌فروشان که جز این شغل، شغل دیگری ندارند هستیم اما با توجه به اینکه اجاره مغازه، مالیات و عوارض می‌دهند از فعالیت دست‌فروشان به شدت گلایه‌مند هستند و بر این موضوع پافشاری می‌کنند که فعالیت دست‌فروشان سبب کسادی بازار آنها شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم در مورد مشکلات دست‌فروشان در یک فضای دوستانه به یک تصمیم‌جمعی خوب و منطقی برسیم، گفت: نباید هیچ کس در این زمینه متضرر شود و علاوه بر اینکه دست‌فروشان نباید متضرر شوند قانون نیز باید رعایت شود‌.

این مسئول با بیان اینکه از دست‌فروشان انتظار داریم که شرایط شهرداری را نیز در نظر بگیرند زیرا شهرداری مقید به رعایت قانون است، گفت: باید در سایه تعامل و هم‌فکری اقدامی شود هم چرخ زندگی دست‌فروشان بچرخد هم امورات شهر دچار مشکل نشود.

وی تصریح کرد: در موضوع دست‌فروشی هم باید قانون رعایت شود و هم باید طوری عمل کرد که کار و کاسبی دست‌فروشان دچار اختلال نشود.

شهردار ابهر با بیان اینکه در تلاش هستیم فضایی ایجاد شود که ضمن اینکه دست‌فروشان سود بیشتری بکنند و حتی محصولات کشاورزان را نیز به فروش برسانند کمبودی در شهر احساس نشود، خاطرنشان کرد: فعالیت دست‌فروشان اگر درست و قانونی باشد قیمت‌ها نیز تعدیل می‌شود و این فعالیت‌ها به تنظیم بازار کمک می‌کند.

عباس‌نیا با تأکید بر اینکه حریم مغازه‌داران باید رعایت شود، افزود: به طور مثال اگر مغازه‌داری میوه می‌فروشد هیچ دست‌فروش دیگری هم که میوه می‌فروشد حق ندارد جلوی مغازه او بساط کند.

شهردار ابهر با تاکید بر اینکه خیابان و معابر برای هیچ کس نیست و کسی حق سوءاستفاده از آنها را ندارد، اظهار کرد: همه باید قانون را رعایت کنند و دست‌فروشان نیز از این قائده مستثتی نیستند.

وی با توضیح اینکه حل مشکلات دست‌فروشان در وهله اول مستلزم این است که آنان وظایف خود را به درستی انجام دهند، گفت: در موضوع دست‌فروشی به دنبال این هستیم که مشکلات آنان را اساسی حل کنیم و این دست‌فروشان را ساماندهی کنیم.

عباس‌نیا با تاکید بر اینکه با مشکلات دست‌فروشان آشنا هستیم و نظر تمام دستگاه‌های مرتبط را شنیدیم، گفت: با توجه به این موضوع در تلاش هستیم که مسئله را طوری حل کنیم که هیچ کس گله‌مند نباشد که برای تحقق این موضوع نیز هر کس باید به سهم خود از خواسته‌هایش کوتاه بیاید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر