logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۳۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

مهرماه امسال زنجان میزبان ایرانیان مقیم کشورهای نوردیک می‌شود/ اعزام هیئت تجاری از استان زنجان به کشور روسیه

مهرماه-امسال-زنجان-میزبان-ایرانیان-مقیم-کشورهای-نوردیک-می‌شود-اعزام-هیئت-تجاری-از-استان-زنجان-به-کشور-روسیه

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اعزام هیئت تجاری از استان زنجان به روسیه گفت: اعزام این هیئت به مدت 4 روزه بوده و به سرپرستی استاندار زنجان انجام می‌شود.

به گزارش موج رسا; غلامحسین جمیلی در یازدهمین نشست کمیته روابط تجاری در خصوص نحوه برگزاری همایش ایرانیان مقیم کشورهای حوزه نوردیک در زنجان و همچنین اعزام هیئت تجاری به کشور روسیه اظهار کرد: این همایش در مهرماه امسال در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دلایل برگزاری همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور بیان کرد: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت مبنی بر جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم  کشورهای خارجی‌‌، اعتباراتی از سوی دولت  به استانها اختصاص یافت و در همین راستا برپایی این همایش در استان زنجان از سوی استانداری وقت به اتاق زنجان واگذار شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان تصریح کرد: اتاق زنجان در نظر دارد بدلیل پایین بودن اعتبارات تخصصی و به منظور بهره مندی حداکثری از حضور سرمایه گذاران در استان برای   برگزاری منسجم و باشکوه این مراسم  تنها از ایرانیان فعال در حوزه کشورهای نوردیک برای شرکت در این همایش دعوت کند.

وی در ادامه افزود: مکاتبات لازم از سوی اتاق زنجان در این خصوص انجام شده و زمان تقریبی انجام این همایش چهاردهم اکتبر مصادف با 22 مهرماه به مدت 3 روز تعیین شده است.

جمیلی در ادامه افزود: در مجموع 50 میهمان خارجی برای حضور در این همایش دعوت می‌شوند که جمعی از  آنها را ایرانیان مقیم این کشورها و تعدادی نیز از شرکتهای علاقمند به فعالیت با ایران در حوزه‌های مختلف است.

وی ابراز کرد: از این‌رو مکاتباتی با سفارتخانه‌ای این کشورها در تهران صانجام شده تا لیست شرکتهای حوزه کشورهای نوردیک که در تهران دفاتری دارند در اختیار اتاق زنجان قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در ادامه افزود: این میزبانی سه روزه بوده و یک روز به برگزاری پنلهای تخصصی و جلسات B2B اختصاص داده می‌شود و سومین روز بازدید از مراکز مختلف تور شهری، اماکن تاریخی و واحدها و پروژه‌های صنعتی انجام می‌شود لکن بدلیل اهمیت برگزاری این نشست برپایی این مراسم نیازمند همت جمعی است.

وی از دستگاههای اجرایی ذیربط خواست برنامه‌ها و پیشنهادات خود را قبل از نهایی شدن برنامه‌های همایش به اتاق زنجان ارسال کند تا در برنامه‌ریزیها خواست و نظرات دستگاه‌های اجرایی نیز لحاظ شود.

جمیلی در ادامه از اعزام هیئت تجاری به سرپرستی استاندار زنجان به کشور روسیه خبرداد و افزود: این هیئت به مدت 4 روز به روسیه اعزام می‌شود و موضوع خواهرخواندگی زنجان و چلیابینسک، بازدید از مراکز عرضه محصولات کشاورزی و غیره از برنامه‌های این هیئت خواهد بود.

وی ابراز کرد: بحث کشت فراسرزمینی با توجه به نرخ ارزان زمین و منابع آب قابل دسترس از دیگر موضوعاتی که در این سفر مورد توجه قرار گیرد.

حضور اتاق بازرگانی زنجان در نمایشگاه آرتی جیانای میلان ایتالیا

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه آرتی جیانای میلان ایتالیا افزود: این نمایشگاه که در آذرماه امسال در کشور ایتالیا برپا می‌شود با بیش از 2.5 میلیون نفر بازدید گننده بزرگترین نمایشگاه فروش اروپاست و بیش از 70 کشور جهان در آن حضور می‌یابند.

وی با اشاره به برپایی بخش ایرانی این نمایشگاه توسط اتاق زنجان از دستگا‌ه‌های اجرایی استان خواست بدلیل اهمیت این موضوع در بازاریابی و شناساندن محصولات ایرانی تمام توان خود را در برپایی باشکوه این نمایشگاه بکار گیرند.

نیمی از هزینه اجاره غرفه‌های نمایشگاه آرتی جیانای میلان ایتالیا پرداخت می‌شود

احمدی نماینده شرکت شهرکهای صنعتی نیز از پرداخت نیمی ازهزینه‌های شرکتهای مستقر در شهرکهای صنعتی که قصد حضور در این نمایشگاه را دارند خبرداد و گفت: این شرکتها میتوانند نیمی از هزینه‌های اجاره غرقه را از شهرکهای صنعتی دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: شرکت شهرکهای صنعتی زنجان باتوجه به اینکه قادر است  در برگزاری همایش ایرانیان حوزه نوردیک اعتباراتی از مرکز جذب کند آماده همکاری با اتاق زنجان برای برگزاری باشکوه این مراسم است.

اعزام و پذیرش هیئت‌های خارجی عوامل مهمی در ایحاد ارتباط دو سویه است

نیک سرشت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان نیز اعزام و پذیرش هیئت‌های خارجی را یکی از عوامل موثر در ایجاد ارتباطات دو سویه با کشورهای خارجی عنوان کرد و گفت: باید در برپایی این همایش با در نظر گرفتن علایق میهمانان و توجه به جزئیات با یک برنامه منسجم به اهداف خود که همان رشد و توسعه استان است دست یابیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر