logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۳۵۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
آنچه در جلسه هم‌اندیشی خبرنگاران با رئیس اتاق بازرگانی زنجان گذشت:

گوش رئیس اتاق بازرگانی زنجان شنوای حرف دل خبرنگاران استان

گوش-رئیس-اتاق-بازرگانی-زنجان-شنوای-حرف-دل-خبرنگاران-استان
خبرنگاران استان زنجان امروز برای اولین بار در جلسه‌ هم‌‌اندیشی که به همت اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد حضور یافتند و برخی دغدغه‌های خود را بی‌پروا اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» صمد یوسفی اصل امروز در جلسه هم‌اندیشی با خبرنگاران استان اظهار داشت: علاقه‌مند هستم تا فاصله بین کارخانجات، اتاق بازرگانی با خبرنگاران کمتر و ارتباط‌گیری‌ها بیشتر شود.

بیشتر بخوانید

در این جلسه بهروز حسینی مدیر مسئول پایگاه خبری آسمان زنجان اظهار داشت: دو دوره آموزشی در اتاق بازرگانی با مدیریت بحران در اتاق و انعقاد تفاهم‌نامه با یونسکو در خصوص سواد رسانه‌ای برگزار شده است، فرامتن این موضوع این است که ارشاد تعطیل است که اتاق بازرگانی استان به این امر اقدام کرده است. 

لزوم عضویت خبرنگاران استان در کارخانجات اقتصادی فعال  

حسینی با بیان اینکه از سال‌ها پیش به فکر این بودیم تا بتوانیم با راهبری اتاق بازرگانی، دوستان رسانه‌ای عضو یک کارخانه تولید استان شوند، گفت: در این صورت گردش مالی رسانه‌ها به حرکت درآمده و از سوی دیگر مشغول کار حرفه‌ای خود می‌شوند.

یوسفی‌اصل، رئیس اتاق بازرگانی زنجان در پاسخ به این سوال که چرا به مسائل خبرنگاران ارشاد ورود نکرده و اتاق بازرگانی ورود کرده است، گفت: ما تقریبا سعی کرده‌ایم با همه اصناف و اقشار ارتباط بگیریم و تعامل برقرار کنیم و نمی‌خواهیم بگوییم که ما در عرصه رسانه ورود یافته‌ایم. و سعی نمی‌کنیم در کار ارگان دیگر دخالت کنیم.

اگر رسانه‌ به لحاظ اقتصادی قدرتمند شود در ریل درست قرار می‌گیرد

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی این آمادگی را دارد تعاملات خود را با رسانه‌ها بیشتر کنند. با این حال رسانه‌ها باید قدرتمند شوند و هرچه قدرتمند شوند در ریل درست قرار می‌گیرند.

یوسفی‌اصل با تاکید بر اینکه باید رسانه‌ها به لحاظ مالی توانمند‌تر شود، اذعان کرد: رسانه با اینکه در حوزه فرهنگی فعال است اما یک فعال در مجموعه اقتصادی نیز می‌باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: استان ما در حوزه تجارت؛ شرکت‌های بازرگانی بین‌اللملی چندانی ندارد و این خلع‌ها در حوزه تجارت می‌تواند توسط خبرنگار مرتفع شود. 

ارشاد استان زنجان تعطیل است

رقیه فرنیا سردبیر خبرگزاری ایسنا زنجان نیز با اشاره به اینکه مشکل اقتصادی خبرنگاران مشکل دیروز و امروز نیست، گفت: مشکل اقتصادی خبرنگاران در این روزها بسیار بیشتر شده و خبرنگاران وارد بازی شده است که خود باید تامین کننده اقتصاد رسانه خود باشد چراکه اگر خبرنگار وارد این عرصه شود رسالت خود را خواهد فروخت.  

سردبیر خبرگزاری ایسنا زنجان با بیان اینکه ارشاد استان کلا تعطیل است و هیچ حمایتی از خبرنگاران نمی‌کند، اذعان کرد: هر زمان هم که حرفی می‌زنیم انگ به ما میزنند.

رسانه‌ها هزینه لازم برای چرخش خبرگزاری خود را ندارند

احمد اسدی سردبیر پایگاه خبری همدلی زنجان نیز با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی می‌تواند کمک کننده به خبرنگاران و مسائل اقتصادی آنان باشد، گفت: چند مدل می‌توان با فراخوان از طریق رسانه‌ها به اتاق بازرگانی استان ارائه داد و مطابق با مدل برتر یک طرح اقتصادی را پیش برد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حتی رسانه‌ها هزینه لازم برای چرخش خبرگزاری خود را ندارند، گفت: خبرنگاران در مکان دیگری مشغول هستند و با درامد آن رسانه خود را به چرخش درمی‌آوردند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان در واکنش به این موضوعات با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ کارخانه در استان فعال است که می‌تواند با خبرنگار ارتباط برقرار کرده و یاریگر رسانه‌ها به لحاظ اقتصادی باشد گفت: اینکه در رفت‌ و‌آمد‌ها چه مدلی را تعریف کنیم بسیار مهم است.

وی بیان کرد: خبرنگاران استان نخبه‌های استان هستند اما مشکلاتی نیز دارند با این حال تلاش اتاق بازرگانی این است که مسائل خبرنگاران با فرصت‌هایی که پیش می‌آید، حل شود.

یوسفی‌اصل با اشاره به اینکه تلاش اتاق این است که رسانه‌های استان با کمک اتاق بازرگانی یک قدم پیشرفت کند، تصریح کرد: وقتی با قلم خودمان یک جمله منفی به کسی می‌گوییم این فاز منفی بعد از مدتی به خودمان برمی‌گردد و این اصل علم فیزیک است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کارخانجات از این موضوع در اضطراب هستند که ممکن است قلم خبرنگار روزی به عکس این واحد تولیدی بچرخد با همین دلیل سعی می‌کند تا از خبرنگاران فاصله بگیرد، گفت: اتاق تلاش می‌کند تا ارتباط بین رسانه و کارخانجات را بیشتر کند.

فعالان اقتصادی با مدلی خاص از رسانه‌ها کار بخواهند

مدیر خبرگزاری ایرنا زنجان نیز با بیان اینکه ارتباط بین رسانه و اقتصاد در استان بالا است، گفت: مثلا ورزش در استان زنجان تعطیل است، به عبارتی ویترینی برای ارائه ندارد.

وی با بیان اینکه جالب این است که سال گذشته شورای شهر زنجان تلاش کرد تا از یک تیم ورزشی حمایت کند اما مخالفت شدیدی با موضوع شد و میزان اعتبار از ۴ با ۲ میلیارد تومان کاهش یافت گفت: برخی استان‌های کوچک‌تر از استان زنجان در خصوص حمایت از ورزش شرایط بهتری از این استان دارد. 

وی بیان کرد: اما استان زنجان درگیر حواشی است و اگر کمکی به یکی انجام شود همین امر زیر سوال می‌رود.

مدیر خبرگزاری ایرنا زنجان با اشاره به اینکه باید فعالان اقتصادی با یک مدلی خاص از رسانه‌ها کار بخواهند و متناسب با آن رسانه‌ها را حمایت کنند، گفت: اصلا جالب نیست که خبرنگاران در این جلسه اداره ارشاد را مطرح کردند.

نگاه رسانه‌ای به مسئولان تفهیم شود

محمدی از پایگاه خبری عصر زنجان نیز با طرح این موضوع که خبرنگاران دشمن مسئولان نیستند گفت: باید برای مسئولان نگاه رسانه‌ای تفهیم شود. 

وی با بیان اینکه باید ترس در مسئولان کاهش یابد و به خبرنگاران اعتماد شود، گفت: باید ناراحت برای مسئولی بود که در دوره مدیریتی خود حتی نمیتواند یک نشست خبری ترتیب دهد و پاسخ‌گوی خبرنگاران باشد.

خبرنگار تخصصی تربیت شود

زینب سودی، خبرنگار پایگاه خبری پیام ملت بیان کرد: استان زنجان نیازمند تربیت خبرنگار تخصصی در همه حوزه‌ها است و برای این امر باید آموزش‌های تخصصی انجام شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر