logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۳۵۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

پویش ملی طرح غربالگری فشار خون و دیابت در استان زنجان برگزار می‌شود

پویش-ملی-طرح-غربالگری-فشار-خون-و-دیابت-در-استان-زنجان-برگزار-می‌شود
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه به منظور تشخیص و درمان به موقع برخی بیماری‌های ژنتیک دیابت و فشار خون بالا در استان زنجان انجام می‌شود گفت: پویش ملی طرح غربالگری فشار خون و دیابت در استان زنجان برگزار می‌شود.

حسن اسم‌خانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه برای ارتقا برنامه سلامت خانواده پویش ملی سلامت طرح غربالگری فشار خون و دیابت در استان زنجان برگزار می‌شود گفت: 

بیشتر بخوانید

این طرح برای تشخیص و درمان دیابت و فشار خون برای افراد ۱۸ سال به بالا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای بانوانی باردار طرح غربالگری فشار خون مسئله مهم محسوب می‌شود و  جزو جامعه هدف طرح غربالگری به شمار می‌آیند.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: هدف اصلی این طرح پیشگیری جدی درباره بیماری فشار خون بالا و دیابت است و شناسایی افرادی که در آینده در معرض مخاطرات فشار خون هستند انجام می‌گیرد.

اسم‌خانی ابراز کرد: این برنامه برای آینده جامعه سلامت مهم است و افرادی که دارای مشکل فشار خون بالا یا دیابت هستند برای تکامل سیر درمان مورد حمایت‌های درمانی قرار می‌گیرند.

وی گفت: طرح پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا در استان زنجان جمعیتی بیش از  ۸۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود که جمعیتی بزرگ است این طرح از ۲۰آبان ماه شروع شده و ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اضافه کرد: مراجعه کنندگان با به همراه داشتن کارت ملی و مراجعه به مراکز بهداشت و درمان تست قند خون، فشار خون قد و وزن افراد ثبت می‌شود و مورد ارزیابی می‌گیرد.

اسم‌خانی تصریح کرد: از همه امکانات حوزه بهداشت، درمان و سلامت در استان برای پیشبرد این طرح استفاده شده و امیدواریم این طرح تاثیرات خوبی به همراه داشته باشد.

وی عنوان کرد: همه مراکز بهداشتی و درمانی در سراسر استان زنجان پذیرای افراد بالای ۱۸ سال و مخصوصا بانوان باردار هستند در روستاها خانه‌های بهداشت و در شهرها همه مراکز بهداشتی و درمانی توسط عوامل مربوطه پوشش داده می‌شود.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: ساعت کاری در مراکز بهداشت و درمان ۸ صبح تا شیفت ظهر است از آنجا که در ابتدای طرح غربالگری هستیم برای روزهای آتی مکان‌هایی که تجمع زیاد است تیم‌های سیار اعزام شود.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اضافه کرد:خواهشی  که از هم استانی‌های عزیز داریم با حوصله به پایگاه‌های مراکز بهداشت مراجعه کرده تا مراحل غربالگری به صورت دقیق انجام شود.

اسم‌خانی افزود: با تشخیص به موقع بیماری دیابت و فشار خون بالا از مشکلات قلبی و عروقی در آینده جلوگیری می‌شود و مشکلات قلبی، عروقی و فشار خون از دلایل اصلی مرگ و میر در جامعه محسوب می‌شود. 

وی اضافه کرد: مراجعه کنندگان برای طرح غربالگری فشار  خون بالا یا دیابت کارت ملی همراه داشته باشند تا در سامانه ثبت شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر