logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۳۵۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

بهره‌مندی زنجان از ظرفیت دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمالغرب کشور

-بهره‌مندی-زنجان-از-ظرفیت-دومین-گلخانه-شیشه‌ای-مدرن-شمالغرب-کشور-
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمالغرب که به عنوان بزرگترین شهرک گلخانه‌ای استان زنجان محسوب می‌شود که در شهر هیدج با سیستم کشت هیدروپونیک در مساحت ۶۰ هکتار و با بهره‌برداری سطح زیر کشت ۳۰ هکتار احداث شده است.

روح‌الله حسنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمالغرب که به عنوان بزرگترین شهرک گلخانه‌ای استان زنجان محسوب می‌شود، که در شهر هیدج احداث شده است، اظهار داشت: این گلخانه به آخرین فناوری‌های روز دنیا مجهز است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این گلخانه به صورت سازه مدرن شیشه‌ای با سیستم کشت هیدروپونیک در مساحت ۶۰ هکتار و با بهره‌برداری سطح زیر کشت ۳۰ هکتار احداث شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه شهرک گلخانه‌ای توسط سازمان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های کشاورزی استان احداث شده است، گفت: پس از اهلیت سنجی به شرکت بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به محصولات زیر کشت این مجتمع گلخانه‌ای تصریح کرد: فلفل‌دلمه‌ای، گوجه‌فرنگی و توت‌فرنگی از جمله محصولات زیر کشت است.

حسنی بیان کرد: از مزیت‌های کشت گلخانه‌ای اشتغالزایی، درآمد و ارز آوری، ارتقاء بهره‌وری، تقلیل مصرف آب، استحصال بیشتر محصول در واحد سطح، افزایش کیفیت و کمیت محصول، صرفه‌جویی در مصرف سم و کود و بذر نهاده‌های کشاورزی را فراهم و امکان مبارزه بهتر و بیشتر با آفات و بیماری‌ها، عرضه محصول در خارج از فصل، اصلاح بستر کشت و اقتصادی کردن تولید در اراضی کوچک را است.

گفتنی است؛ ظرفیت فاز اول این واحد تولیدی ۱۵ هزار تن است این شهرک گلخانه‌ای حداقل یک میلیون دلار درآمد ارزی برای استان با صادرات محصولات تولیدی خواهد داشت و بهره‌برداری کامل از این شهرک یک هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر