logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۳۴۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
تا انتخابات همراه با خبرنگاران؛

دخالت در انتصابات را خبرنگاران می‌دانند و می‌بینند اما...

دخالت-در-انتصابات-را-خبرنگاران-می‌دانند-و-می‌بینند-اما...
سردبیر پایگاه خبری میهن نیوز گفت: در سال‌های اخیر نمایندگان تنها به دنبال منفعت خود هستند تا گره‌گشایی از کار مردم! شاهد این ادعایم خبرهای منتشر شده از برخی از نمایندگان مجلس است، آن‌ها به فکر دخالت در انتصابات و رای جمع کردن برای ۴ سال آینده خود هستند این موضوع را خبرنگاران می‌دانند و می‌بینند اما...

مهران حبیبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه انتخابات در هر زمانی سرنوشت ساز است، اظهار داشت: بارها این مطلب را شنیده‌ایم، اما اینکه فرایند انتخابات باید چگونه باشد و چه کسانی باید انتخاب شوند تا بتوانند سرنوشت مردم را به بیراهه نبرند نیز بسیار حائز اهمیت است. درست است که می‌گوییم مردم با شرکت در انتخابات آینده خود و کشور را رقم می‌زنند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: به راستی ما اهالی رسانه و خبرنگاران نیز تاکنون توانسته‌ایم در راستای انتخابات اصلح راهی برای مردم نشان دهیم تا آنها بتوانند درست انتخاب کنند؟! گذشته از این آیا کسانی که انتخاب می‌شوند تاکنون توانسته‌اند آن چیزی که مردم می‌خواهند و خواسته اکثریت است را جامه عمل بپوشانند؟! متاسفانه باید در این زمینه بیشتر کنکاش کرد هرچند به عنوان مثال می‌توان گفت برخی از نمایندگان فعلی یا قبلی تاثیرگذاری‌شان در جامعه صفر بوده است چرا که از سخنرانی‌هایشان در مجلس گرفته تا حضور در بین مردم و خلاصه عملکردشان نشان می‌دهد این افراد نه تنها تاثیر گذار نبوده‌اند بلکه باری بر دوش مردم می‌باشند که باید در انتخابات آینده به این موضوع دقت شود.

سردبیر پایگاه خبری میهن نیوز گفت: از سوی دیگر برخی از نماینده‌ها نه تنها نماینده همه مردم نیستند بلکه در راستای اهداف جناحی و حزبی خود عمل کرده و کلاً خدمت به مردم را فراموش می‌کنند، از انتصابات ستادی گرفته تا افرادی که کارایی ندارند را به کار می‌گیرند تا به اهدافشان برسند، همین که با فشار به استاندار و فرمانداران در راستای به کارگیری افرادی که هم حزب هم جناحی‌شان هستند در پست‌های کلیدی نشان می‌دهد که این گونه افراد نتوانسته‌اند به شهر خدمت کنند و تنها برای خدمت به بستگان و وهم ستادی‌هایشان آمده‌اند! لذا به نظر می‌رسد اینگونه از افراد تشنه خدمت نیستند و تشنه قدرتند، هرچند خبرنگاران و اهالی رسانه نیز در راستای مشارکت حداکثری قدم برمی‌دارند اما همواره این گونه رفتارها را از نزدیک لمس می‌کنند و گاهی صدایشان به گوش آنهایی که باید بشنوند نمی‌رسد!

وی با بیان اینکه اگرچه درد دل زیاد است اما واقعیت این است که انتخابات باید به دست مردم و برای مردم رقم بخورد، تصریح کرد: گزینه‌های هیئات‌های اجرایی چه در زمان دولت اصلاح طلب و چه در زمان اصولگراها خوشایند مردم نیست! چرا که گاهی آنقدر حساسیت‌ها زیاد می‌شود که بسیاری از کار بلد‌ها برای ثبت نام در انتخابات رغبتی به شرکت کردن ندارند هرچند بسیاری از این افراد در زمینه‌های مختلف صاحب نظر هستند اما به دلایل بد سلیقگی هیئات‌های اجرایی و هیئات‌های نظارت، عطای انتخابات را به لقایش می‌بخشند و ترجیح می‌دهند از صحنه دور بمانند این چنین می‌شود که گاهی بی‌خاصیت‌هایی از یک جناح خاص با حداقل رای به عنوان نماینده انتخاب می‌شود و ۴ سال شهرستان یا استان عقب می‌ماند.

حبیبی با بیان اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران وظیفه ملی و دینی خود می‌دانند که تنور انتخابات را گرم کرده و مشارکت حداکثری را رقم بزنند، گفت: هرچند بر این عقیده استوارم که باید مردم خود در سرنوشت خود شریک باشند و از سوی دیگر هرگز خبرنگاران به آینده خود و کشورشان بی‌اعتنا نیستند اما گاهاً افرادی در انتخابات حضور دارند که متاسفانه دلسرد کننده است به عنوان مثال این موضوع مورد قبول نیست گاها برخی نمایندگان با هوچی‌گری تمام، سمت‌های دولتی را از آن ستاد انتخابات خود و بستگان خود می‌کند که در این راستا رهبر انقلاب نیز فرموده‌اند که نمایندگان در انتصاب‌ها دخالت ننمایند حال سوال اینجاست که آیا مسئولان نظارتی این گونه رفتارها را نمی‌بینند و یا اینکه به دلیل هم حزبی بودن بر روی این گونه حرکت‌ها سرپوش می‌گذارند که به نظر خیانتی بس بزرگ برای مردم است و باید پاسخگو باشند. 

سردبیر پایگاه خبری میهن نیوز ادامه داد: در سال‌های اخیر باور کنید نمایندگان تنها به دنبال منفعت خود هستند تا گره‌گشایی از کار مردم! شاهد این ادعایم خبرهای منتشر شده از برخی از نمایندگان مجلس است، اگر یادتان باشد در دوران اوایل انقلاب برخی از نمایندگان حتی از مجلس حقوق هم نمی‌گرفتند و شب و روزشان برای مردم بود، اما پس از گذشت بیش از ۴۰ سال به جای اینکه رفتار و کردار آن بزرگان را ادامه دهند به فکر دخالت در انتصابات و رای جمع کردن برای ۴ سال آینده خود هستند این موضوع را خبرنگاران می‌دانند و می‌بینند اما...

وی گفت: در هر حال با تمام این تفاسیر مردم باید دلسرد نشوند و با حضور حداکثری در انتخابات، انتخابی اصلح را داشته باشند تا برای شهر خود و برای نسل‌های آینده بهترین‌ها را رقم بزنند به امید ایرانی آباد و سرزنده.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر