logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۳۴۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

فلسطین در قلب ملت‌ها قرار دارد

فلسطین-در-قلب-ملت‌ها-قرار-دارد
امام جمعه ماهنشان گفت: تظاهرات میلیونی ملت‌های مختلف در سراسر جهان نشان می‌دهد که فلسطین در قلب ملت‌ها قرار دارد اما ماجرای غزه نقاب از چهره واقعی آمریکا و اروپا برداشت و معیارهای دوگانه آنها را روشن نمود‌.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت الاسلام محمد‌رضا علی اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان اظهار داشت: حضور کم سابقه و شاید بی‌سابقه مردم ولایی و انقلابی و موقع شناس شهرستان ماهنشان در راهپیمایی سیزدهم آبان نشانگر عمق باور مردم عزیز سرزمینمان به انقلاب و علاقه قلبی آنان به مردم فلسطین می‌باشد. حضور دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و معاونین در این راهپیمایی زینتی مضاعف بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ماجرای غزه که دل هر مسلمان و انسان آزاده را به درد می‌آورد، وقتی که توسط رسانه‌ها خبر نسل کشی مردم مظلوم غزه را توسط رژیم کودک‌کش می‌بینیم قلبمان به درد می‌آید، اما تظاهرات میلیونی ملت‌های مختلف در سراسر جهان نشان می‌دهد که فلسطین در قلب ملت‌ها قرار دارد اما ماجرای غزه نقاب از چهره واقعی آمریکا و اروپا برداشت و معیارهای دوگانه آنها را روشن نمود‌.

امام جمعه ماهنشان گفت: تا به امروز طبق اعلام رسمی بیش از ۱۰ هزار انسان اعم از زن و کودک و غیرنظامی جان خودشان را از دست داده‌اند ولی آیا این همه کشتار وجدان جمعی آنها را حرکت نمی‌دهد؟ جنایت بودن یک حادثه را منافع آمریکا تعیین می‌کند.

 در عرض این چند روز کل ادعاهای غربی‌ها در خصوص حقوق بشر دموکراسی آزادی و حاکمیت ملی پودر شد و هوا رفت آنها حتی به دستور دبیرکل سازمان ملل عمل نکردند و از این طریق فلسفه تشکیل سازمان ملل را زیر سوال بردند. سخنان دبیر کل سازمان ملل در تایید حمله حماس یک مدرک تاریخی شد و تا ابد اسرائیل محکوم اصلی حادثه غزه می‌باشد.

وی اذعان کرد: قائله غزه از جهاتی برای دولت‌های مسلمان اعم از عربی و غیر عربی سرشکستگی و سرافکندگی و افتضاح درست کرد، اگر یک ماه لوله نفت را می‌بستند همه چیز حل می‌شد اما نکردند حتی کشورهای غیر مسلمان سفیر خود را از اسرائیل فرا می‌خواند ولی بعضی کشورهای مسلمان از ترس آمریکا و منافع خود این کار را انجام نمی‌دهند. قائله غزه بعضی مفتی‌ها و علمای سلفی‌ها را هم مفتضح و بی‌آبرو کرد در اثر خاموشی خود آیات و روایات را زیر پا گذاشت.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: قائله غزه بعضی هنرمندان و سلبریتی‌ها را هم مفتضح بی‌آبرو نمود؟ اما آیا ناله‌های این کودکان را نمی‌شنوید آیا این همه کشت و کشتارها را نمی‌بینید چرا خفه خون گرفتید؟ چرا لال شدید چرا به خاطر مرگ یک دختر آن همه جار و جنجال در مملکت درست کردید اما در مقابل کشتار این همه زن و کودک هیچ عکس العملی از خود نشان نمی‌دهید؟

وی ادامه داد: بعضی از اساتید دانشگاه هم در قائله غزه بی‌آبرو شدند. آیا وجدان انسانی‌تان به خواب رفته است و واقعیت‌ها را نمی‌بینید آیا آن همه کشته‌ها انسان نیستند چرا ساکتید تبیین‌گری نمی‌کنید چرا دانشجویانتان را با واقعیت‌ها آشنا نمی‌کنید؟

امام جمعه ماهنشان با اشاره به شنبه بیستم آبان سالروز شهادت حاج حسن طهرانی مقدم در سال ۱۳۹۰، گفت: سیدالشهدای اقتدار ملی که آرزویش محو و نابودی رژیم صهیونیستی بود. این سردار دانشمند و متقی که همچنان مجهول القدر است پدر اقتدار موشکی ایران است، یکی از خصوصیات برجسته این شهید طبق تعبیر رهبر معظم انقلاب یک مدیر طبیعی بود و نگاه به دور از خصوصیات این شهید بزرگوار بود کار بزرگ این شهید دست ولی امرش را پر کرد و بازدارندگی دفاعی کشورمان را به اوج رسانید هنر طهرانی مقدم پرورش و تربیت شاگردانی جوان و دانشمند و جهادی بود که اکنون راه او را ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به بیست و چهارم آبان ماه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار بیان کرد: نان و کتاب دو نماد سلامت جسم و روح جامعه هستند. تغذیه فکر و ذهن از غذای سالم و مقوی با کتاب و کتابخوانی و ترویج این سنت حسنه می‌باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به اهمیت و نقش دولت و حاکمیت در احیای کتاب و کتابخوانی، نشر کتاب‌های سالم و فاخر گفت: از مسئولین استانی می‌خواهم به کتابخانه‌های شهرستان توجه ویژه نمایند هم از جهت جذب نیروی استانی بومی و توانا و هم ماشین کتاب‌رسان که از شهرستان برده‌اید، و بی‌استفاده گذاشته به شهرستان عودت دهید. تا به روستاها و مناطق کمتر برخوردار کتاب رسانی نموده و فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر