logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۳۴۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر مخابرات منطقه زنجان خبر داد:

تجهیز ۷۰ درصد از ادارات و سازمان‌های استان زنجان به فیبر نوری

تجهیز-۷۰-درصد-از-ادارات-و-سازمان‌های-استان-زنجان-به-فیبر-نوری
مدیر مخابرات منطقه زنجان گفت: تا حال حاضر حدود ۷۰ درصد از ادارات و سازمان‌های استان فیبررسانی شده است و تا پایان سال بعد تمام ادارات و سازمان‌ها به فیبر نوری مجهز خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حبیب‌الله شبستانی عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه فیبرنوری مسکن ملی برکت زنجان، اظهار داشت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه در حدود ۲ میلیارد تومان است و این پروژه در قالب پروژه نجما (نهضت جهادی مخابرات) فیبرنوری منطقه زنجان است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه پروژه نجما در سطح کشور اجرایی می‌شود، افزود: مقرر شده تا آخر سال ۱۴۰۳ در حدود ۷ میلیون پورت نوری توسط مخابرات استان‌ها واگذار شود. 

مدیر مخابرات منطقه زنجان با بیان اینکه علاوه بر پروژه برکت که ۸۰۰ واحد است و منطقه مخابرات زنجان می‌تواند سرویس ارائه دهد، گفت: در کوی رضاییه نیز در حدود ۴۰۰ واحد آماده بهره‌برداری است و در فاز ۶ گلشهر نیز تا آخر این ماه حدود ۸۰۰ واحد پشتیبانی اینترنت و تلفن ثابت در بستر فیبر نوری خواهد شد.

وی با اشاره به مزیت فیبرنوری نسبت به سیم مسی گفت: پهنای باند در فیبر نوری به مقدار بیشتری پشتیبانی می‌شود و مشترکان می‌توانند اینترنت را بالاتر از سرعت ۵۰ یا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه دریافت کنند.

شبستانی با بیان اینکه فیبر نوری زیربنای اقتصاد دیجیتال کسب و کارهای الکترونیکی است، تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۳ باید به همه منازل و سازمان‌ها فیبررسانی انجام شود با این وجود تا حال حاضر حدود ۷۰ درصد از ادارات استان فیبررسانی شده است و تا پایان سال بعد تمام ادارات و سازمان‌ها به فیبر نوری مجهز خواهند شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر