logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۳۴۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر خبر داد:

جمع‌آوری ۹ میلیارد تومان زکات در شهرستان ابهر

جمع‌آوری-۹-میلیارد-تومان-زکات-در-شهرستان-ابهر
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر گفت: ۹ میلیارد تومان زکات در شهرستان ابهر جمع‌آوری شده است که نسبت به سال گذشته ۱۹۰ درصد رشد داشته است.

ابوالفضل احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ۹ میلیارد تومان زکات در شهرستان ابهر جمع‌آوری شده است که نسبت به سال گذشته ۱۹۰ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر پرداخت زکات در ۶۰ روستای شهرستان انجام می‌شود، گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه با تبیین اهمیت آن برای مردم ضروری است که در این راستا روحانیون و مبلغان نقش مهم و مؤثری را ایفا می‌کنند.

احمدی با اشاره به نقش مؤثر توجه به فریضه زکات در جامعه، گفت: یکی از مؤثرترین راه‌های کاهش فقر پرداخت زکات است، بنابراین باید همه نسبت به ترویج این فریضه الهی تلاش کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان دبیرخانه شورای زکات وظیفه جمع‌آوری و ساماندهی زکات را عهده‌دار است و جمع‌آوری زکات با محوریت بخش، دهستان و شهرستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به روایتی در مورد وظایف افراد ثروتمند و با بیان اینکه خداوند حق محرومان و مستضعفان را در اموال ثروتمندان قرار داده است، گفت: تأمین مالی نیازمندان بر عهده ثروتمندان است.

احمدی با بیان اینکه زکات یکی از پایه‌های دین اسلام شمرده شده و فلسفه وجوب آن ریشه‌کنی فقر از جامعه اسلامی است، تصریح کرد: زکات درمان دردهای اقتصادی نیازمندان جامعه است.

وی افزود: هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده در تأمین و تعمیر مسکن، اهدای جهیزیه به نوعروسان، تهیه پک تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان، پرداخت هزینه‌های دارویی و تهیه لوازم خانگی نیازمندان و پروژه‌های عام‌المنفعه صرف می‌شود.

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹ ]
فقط این پول هارو جمع میکنید به کی کمک میکنی؟
[ نام : محمد جواد مظفری ] [ ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹ ]
احسنتم خدا قوت دست همه ی زحمت کشان عرصه یزکات درد نکند خدا خیرتون بده
فرم ارسال نظر