logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۳۴۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
فرماندار طارم:

182 واحد فرآوری صنعتی و سنتی زیتون در طارم فعال است+ فیلم

182-واحد-فرآوری-صنعتی-و-سنتی-زیتون-در-طارم-فعال-است+-فیلم-
فرماندار شهرستان طارم گفت: در حال حاضر ۳۲ واحد صنعتی و ۱۵۰ واحد سنتی فرآوری زیتون در شهرستان طارم در حال فعالیت هستند که تامین مواد اولیه این واحدها بسیار حائز اهمیت است.

رضا علی انبارلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در شهرستان طارم نزدیک به 21هزار هکتار باغ زیتون وجود دارد اظهار کرد: همه ساله برداشت زیتون از نیمه دوم شهریور آغاز شده و تا آخر مهرماه ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: در حال حاضر ۳۲ واحد صنعتی و ۱۵۰ واحد سنتی تولید زیتون در شهرستان طارم در حال فعالیت هستند که تامین مواد اولیه این واحدها بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار طارم با بیان اینکه ارقام زیتون داخلی مورد کشت در شهرستان طارم شامل، زرد زیتون، روغنی، شنگه، ماری و گلوله زیتون است اظهار کرد: رقم زرد زیتون با ۹۰ درصد زیر کشت بیشترین سطح را در بین ارقام زیتون به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به صادرات این زیتون طارم ادامه داد: این محصولات به کشورهای روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

انبارلو با بیان اینکه از مجموع 21 هزار هکتار از باغات زیتون طارم 16 هزار هکتار به مرحله بارده کامل رسیده است افزود: نریک به 5 هزار هکتار از این باغات هنوز به مرحله باردهی نرسیده است.

وی متوسط تولید سالانه زیتون در طارم را 50 هزار تن عنوان کرد و افزود: امسال میزان تولید زیتون در این شهرستان به 20 هزار تن رسید و میزان تولید روغن زیتون در این شهرستان نیز 3 هزار تن بوده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر