logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۳۴۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
روایت محرومیت در روستای آقکند ماهنشان؛

اینجا مردم تنها یک ساعت در روز آب آشامیدنی دارند

اینجا-مردم-تنها-یک-ساعت-در-روز-آب-آشامیدنی-دارند
محرومیت سالهاست با برخی از مناطق ماهنشان عجین شده و مسئولان متولی برای حل آنها آنچنان باید تلاش نمی‌کنند یکی از همین محرومیت‌ها در روستای آق‌کند ماهنشان است که اهالی این روستا تنها یک ساعت در روز آب آشامیدنی دارند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در عصری که در اصطلاح عامیانه علم به سرعت نور در حال پیشرفت است و دنیا همچون دهکده‌ای کوچک تشبیه می‌شود هنوز مردمانی در برخی از روستاهای استان زنجان وجود دارند که از امکانات اولیه زندگی محروم هستند.

بیشتر بخوانید

روستایی در ۱۶ کیلومتری شهر ماهنشان به نام روستای آق کند با ۱۵۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۶۱۰ نفر با مشکلاتی مواجه هستند که مستقیما با حیات انسان ارتباط دارد، مشکل آب تنها یکی از مشکلات اهالی این روستا است که سالهاست مردمان سختکوش این روستا را با چالش مواجه کرده است.

اهالی این روستا از کنار همه مشکلاتشان می‎گذرند و مشکل آب را مطرح می‌کنند و این نشان می‌دهد که این مشکل دغدغه قدیمی و مشکل اصلی اهالی این روستا بوده که تاکنون نتوانستند صدای خود را به گوش مسئولان برسانند.

وقتی پای درد دلشان نشستیم چقدر امیدوارانه صحبت می‌کردند گویی امیدشان این بود که شاید صدایشان را از طریق رسانه بتوانند به گوش مسئولان برسانند و بعد از سالها محرومیت طعم شیرین آب را در زندگی‌شان بچشند.

یکی از اهالی در گفتگو با موج_رسا گفت: روستای آقکند مشکلات متعددی دارد که کمبود آب در راس تمامی مشکلات قرار دارد.

وی ادامه داد: کمبود آب در آقکند از اردیبهشت ماه شروع شده و تا آذر ماه زمان بارش‌های پاییزه ادامه دارد و قطعی‌های مکرر آب زندگی را سخت می‌کند و باعث می‌شود زمانی که آب مجددا وصل شود روستاییان نتوانند به همه امور خود رسیدگی کنند چرا که هم مدت زمان وهم فشار آب کم است و اهالی نمی‌توانند به همه کار‌های خود رسیدگی کنند.

وی تاکید کرد: مشکل کمبود آب برای همگان درد‌ناک است ولی برای افراد مسن؛خانواده‌هایی که بیمار و یا کودکان خردسال دارند و یا افرادی که دامداری می‌کنند درد‌ناک‌تر است.

این اهالی روستای آق‌کند ادامه داد: گاها روستاییان برای تامین آب به چشمه‌‌های روستای مجاور می‌روند و با برخورد تند روستاییان مواجه می‌شوند.

دهیار روستای آقکند نیز در مورد مشکل آب شرب در این روستا به موج رسا گفت: علاوه بر تمام پیگیری‌های که درباره مشکل کم‌آبی روستای آقکند داشتیم مکان حفر چاه عمیق نیز مشخص شده و از طرفی دیگر فرماندار ماهنشان قول تامین هزینه را داده‌اند ولی اداره آب و فاضلاب ماهنشان هیچگونه اقدامی انجام نداده است.

محمدرضا محمدی، فرماندار ماهنشان در گفتگو با موج رسا درباره حل مشکل کم‌آبی آقکند گفت: از اعتبارات سال ۱۴۰۲ برای آب شرب روستای آقکند مبلغ ۵ میلیارد ریال از کمیته برنامه تدارک و ابلاغ شده و قبل از آن از حقوق دولتی معادن که برای اولین بار از سال گذشته اجرایی شده مبلغ ۱۰ میلیارد ریال تخصیص 100در صدی داده شده و این مبلغ به حساب اداره آب و فاضلاب ماهنشان واریز شده است.

خبرنگار موج‌رسا برای پیگیری کم‌آبی و رفع مشکل آب این روستا، علی‌رغم تماس‌های تلفنی متعدد با رئیس اداره آب و فاضلاب ابهر و مراجعات پی در پی به دفترشان حاضر به مصاحبه نشدند و پیگیر این موضوع را به اداره آب فاضلاب استان ارجاع دادند.

با این وجود سوالی که مطرح است علی رغم مشخص شدن محل چاه عمیق توسط دهیاری و اهالی روستای آقکند و تامین بودجه برای پروژه آبرسانی و حل مشکل آب شرب  روستای آق‌کند چرا بعد از گذشت نزدیک 8 ماه از سال تاکنون هیچ اقدامی در جهت رفع مشکل آب شرب این روستا اقدامی انجام نشده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر