logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۳۳۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

دانش‌آموزان و دانشجویان در مناسبت‌های تاریخی نقش‌آفرین هستند

دانش‌آموزان-و-دانشجویان-در-مناسبت‌های-تاریخی-نقش‌آفرین-هستند
امام جمعه خرمدره با اشاره به نقش‌آفرینی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان در مناسبت‌های تاریخی و حساس همچون ۱۳ آبان گفت: ما باید در تربیت علمی و معنوی کودکان و نوجوانان، جوانان، معرفت و روح انقلابیگری را تزریق کنیم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره با اشاره به تبیین چرایی حمایت ایران از محور مقاومت و به ویژه عملیات طوفان‌الاقصی، اظهار داشت: تبیین لازمه‌های حضور جمهوری اسلامی ایران در نظم نوین جهانی به عنوان محور وحدت بخش جهان اسلام؛ از قبیل تبلیغ؛ امید و جهادخستگی‌ناپذیر و شهادت؛ اعتماد به نفس ملی و تشکیل حاکمیت اسلامی است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به لازمه‌های نقش‌آفرینی جهان اسلام در نظم نوین جهانی، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند؛ «ضعیف شدن قدرت‌های استکباری دنیا» همچون ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی و «برآمدن قدرت‌های جدید منطقه‌ای و جهانی» و «گسترش جبهه مقاومت و منطق مقاومت» را از «خطوط اصلی این تحول» می‌دانند و فهم درست شرایط کنونی و نقش‌آفرینی فعال نظام جمهوری اسلامی و مجموعه جهان اسلام را لازمه نیل به جایگاه درست آن در نظم جدید معرفی می‌نمایند. 

امام جمعه خرمدره با تبیین دلایل حمایت ایران از مقاومت فلسطین در جهت نقش‌آفرینی جهان اسلام در نظم نوین جهانی، گفت: حمایت از محور مقاومت و به ویژه عملیات طوفان‌الاقصی به دلیل زمینه‌سازی تقویت محور مقاومت در منطقه؛ ایجاد وحدت در بین امت اسلامی و بیدار کردن ملت‌ها از سوی دیگر، تقویت کننده حضور پر رنگ ایران اسلامی در نظم نوین جهانی بوده و بر این اساس یک اقدام راهبردی آینده‌نگرانه است که توسط امامین انقلاب دنبال می‌شود. 

وی با تبیین پیامدهای عملیات طوفان الاقصی، گفت: طوفان الاقصی به عنوان یک اقدام راهبردی، اگر چه با تلخی‌هایی همراه است، ولی در طولانی مدت تأمین کننده جایگاه اسلام ناب محمدی (ص) در حاکمیت جهان و نظم نوین جهانی بوده و حمایت از آن یک اقدام راهبردی برای تأمین این هدف مقدس است. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور به دلایل پیروزی‌های طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: دست و پا زدن سران کشورهای استکباری و ظالم؛ حملات بی‌هدف و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و حتی عدم توجه به هلاکت اسرای خود در فلسطین، ظرفیت مقاومت در کشورهایی مانند سوریه، عراق و یمن و به ویژه حزب‌الله لبنان؛ تهدید جدی منافع آمریکا و هدف قرار گرفتن پایگاه‌های آمریکا در کشورهای دیگر و مدیریت ایران اسلامی در این زمینه از دلایل شکست صهیونیست‌ها و به ویژه مدیر اصلی جنایت‌ها یعنی آمریکا در منطقه است. 

وی با اشاره به تشدید جنایت‌ها علیه فلسطینیان، اذعان کرد: این جنایت‌های کوری، ضمن آن که نشانه شکست و ضعف است، نقش پر رنگی در ایجاد همدلی جهانی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین دارد. 

امام جمعه خرمدره گفت: برخی ساده‌لوحان در حالی حسرت امپراطوری ایران در گذشته را می‌خورند که قادر به فهم جایگاه ایران در نظم نوین جهانی نیستند. 

وی با اشاره به مناسبت‌های سیزده آبان، یادآور شد: نقش‌آفرینی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان در این مناسبت‌های تاریخی حساس نشان دهنده این است که ما باید در تربیت علمی و معنوی کودکان و نوجوانان، جوانان، چاره‌ای جز تزریق معرفت و روح انقلابیگری نداریم.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ادامه داد: بر همین اساس است که غرب با روش‌های مختلف از جمله سند ننگین 2030 در صدد تغییر در جوان در مسیر تأمین منافع خود است، اگر چه موضعگیری برخی مسئولان دولت سیزدهم در رابطه با سند 2030 مبنی بر عدم تعهد در اجرای این سند ننگین قابل قبول است،‌ ولی انتظار از دولت انقلابی بیشتر است و دولت باید به جای اعلام عدم تعهد در اجرا، تعهد کامل خود در کنار گذاشتن کامل آن را اعلام نماید. 

وی در تبیین چرایی تسخیر لانه جاسوسی، تصریح کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، پاسخ به دشمنی‌های آمریکا با مردم ایران قبل از انقلاب مانند کودتای 28 مرداد و ادامه دشمنی‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود. امام جمعه خرمدره اذعان کرد: بسیاری از جنایت‌هایی که علیه مردم ایران صورت گرفت، با مدیریت آمریکا بوده است؛ شبیه آن چه امروز در فلسطین اشغالی اتفاق می‌افتد. و به تعبیر دیگر سفارت آمریکا، مرکز فرماندهی جنایت علیه مردم مظلوم ایران اسلامی بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر