logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۳۳۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

کشورهای مسلمان وظیفه حمایت از فلسطین را دارند

کشورهای-مسلمان-وظیفه-حمایت-از-فلسطین-را-دارند
امام جمعه ماهنشان گفت: طبق نظر مقام معظم رهبری اگر امروز فلسطین را کشورهای مسلمان کمک نکنند، دشمن فلسطین را که دشمن انسانیت و دشمن اسلام است تقویت کرده‌اند و فردا همین خطر خودشان را تهدید خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری را گوش بدهید، مباحثه کنید، تحلیل نمایید.

بیشتر بخوانید

وی افزود: از جمله حق ولی فقیه بر عهده مردم گوش دادن به سخنان ولی فقیه، فهم دقیق آن و عمل به فرمایشات ایشان می‌باشد.

امام جمعه ماهنشان گفت: معظم له در سخنرانی اخیر خود در بین دانش آموزان فرمودند مردم غزه با صبر خودشان توانستند وجدان بشری را به حرکت در بیاورند تحلیل این مطلب این است کل دنیا به پا خاسته‌اند. بسیاری از آنهایی که تظاهرات می‌کنند مسلمان نیستند آنهایی که در آمریکا، اروپا، آلمان حرکت نموده‌اند مسلمان نیستند ولی با وجدان بشری برای حمایت از مظلوم و ابراز نفرت از ظالم حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق فرمایش رهبر انقلاب میدان، میدان غزه و اسرائیل نیست؛ بلکه میدان حق و باطل است میدان استکبار و ایمان است. قدرت ایمان غلبه پیدا خواهد کرد همچنان که از صدر اسلام و آغاز بشریت چنین بوده و ما به وضوح ان را در انقلاب اسلامی خودمان دیده‌ایم. هر چقدر ایمان مردم بیشتر باشد غلبه آن‌ها بر استکبار قدرت‌های پوشالی آنها بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ادامه داد: حضرت آقا فرمودند شما باید از اصل انقلاب اسلامی تحلیل داشته باشید، از قضیه دفاع مقدس، جنگ ۸ ساله، دهه ۸۰ و دهه ۹۰ تحلیل داشته باشید. منظور حضرت آقا این است که مطالعه شود، تحقیق صورت گیرد تاریخ بازبینی شود و تحلیل دقیق صورت گیرد. تحلیل منصفانه نه اینکه تحلیل دشمن بازگویی شود، دشمن به نفع خود تحلیل نموده و می‌نماید اما دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و روشنفکران جامعه باید تحلیل منصفانه و از روی مطالعه و تحقیق بنماید تا درک صحیحی از وقایع دست یابند و آنرا ارائه نمایند.

امام جمعه ماهنشان گفت: طبق فرمایش رهبر حکیم انقلاب آن کسی که مقابل ملت مظلوم فلسطین ایستاده آمریکا و فرانسه، انگلیس می‌باشد. بنای رژیم صهیونیستی بر ظلم است و بنای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دشمنی با ظالم و یاری مظلومان می‌باشد. ما با فریاد بلند اعلام می‌داریم ما در مقابل ظالمان ایستاده و خواهیم ایستاد و در کنار مظلوم باقی خواهیم ماند.

وی افزود: طبق نظر مقام معظم رهبری اگر امروز فلسطین را کشورهای مسلمان کمک نکنند، دشمن فلسطین را که دشمن انسانیت و دشمن اسلام است تقویت کرده‌اند و فردا همین خطر خودشان را تهدید خواهد کرد. از کشورهای مسلمان می‌خواهیم تا اتحاد و همدلی ایجاد شود و رژیم صهیونیستی را تحریم نمایند و راه صدور نفت و ارزاق به این رژیم بسته شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت: روز سیزدهم آبان که روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸، روز مبارزه با استکبار جهانی، روز دانش‌آموز، تبعید حضرت امام خمینی در ۱۳ آبان سال ۴۳ به ترکیه می‌باشد. امسال علاوه بر زنده نگه داشتن هر سه رویداد مهم تاریخی به خاطر شرایط ویژه جهان اسلام و حمایت ویژه از جوانان و نوجوانان غزه و فلسطین و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آنها آمریکا فرانسه و انگلیس بر همه اقشار مردم اعم از دانش آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، اساتید کارمندان و همه و همه لازم است به صورت ویژه در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کنند.

 وی با اشاره به روز فرهنگ عمومی گفت: با صدای بلند اعلام می‌داریم وضعیت فرهنگ عمومی شهرستان وضعیت خوبی ندارد من از متولیان فرهنگی استان و شهرستان میخواهم تا توجه ویژه عنایت ویژه و تلاش ویژه برای فرهنگ عمومی شهرستان ماهنشان داشته باشند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به روز ملی کیفیت گفت: اعلام می‌کنیم حمایت از تولیدات داخلی وظیفه و تکلیف همگانی می‌باشد. اما ارتقاء کیفیت تولیدات و خدمات زیرسازی‌ها بر عهده تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات و مسئولین عزیز می‌باشد. اگر دقت لازم از طرف تولید کنندگان و نظارت کافی و جدی و دقیق از طرف مسئولین صورت گیرد کیفیت ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر