logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۳۳۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
شهردار زنجان:

زهکشی شهر زنجان و گستردگی آن با هم متناسب نیست

زهکشی-شهر-زنجان-و-گستردگی-آن-با-هم-متناسب-نیست
شهردار زنجان گفت: همزمان با گسترش شهر هیچ اقدام مناسبی در خصوص زهکشی شهری انجام نشده بود و مدیریت فعلی مجبور است برای جبران آن، اقدامات عاجلی انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی شهرداری زنجان؛ علی‌رضا فیروزفر امروز در جلسه هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری زنجان که با حضور مدیرکل بحران استانداری زنجان برگزار شد، اظهار داشت: طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه تجهیز و توسعه امکانات مدیریت بحران شهرداری انجام شده و شهرداری آمادگی دارد تا در بحران‌های احتمالی ضمن مدیریت امور شهری نسبت به تجهیز و اسکان اضطراری در شهر هم اقدام کند.

بیشتر بخوانید

شهردار زنجان با بیان اینکه در مواکب ایام اربعین این امکانات مورد استفاده قرار گرفته افزود: کلیه تجهیزات و امکانات شهرداری همیشه بصورت بروز و آماده خدمت‌رسانی می‌باشد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در خصوص رفع آبگرفتگی‌های سطح شهر گفت: شهرداری برنامه‌های عملیاتی کوتاه، میان و بلند مدتی را برای هدایت آب‌های سطحی شهری و رفع آب گرفتگی شهر زنجان شروع کرده که در نوع خود بی.سابقه است.

فیروزفر ادامه داد: متاسفانه همزمان با گسترش شهر هیچ اقدام مناسبی در خصوص زه کشی شهری انجام نشده بود و مدیریت فعلی مجبور است برای جبران آن، اقدامات عاجلی انجام دهد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۸ کانال بزرگ و متوسط در دست احداث می‌باشد افزود: علاوه بر احداث کانال‌های جدید لایروبی انهار و کانال‌های سطح شهر که گاها ۲۰ سال از آخرین لایروبی آن‌ها سپری شده بود انجام شده است.

وی به رفع آبگرفتگی در بیش از ۱۷۰ منطقه شهر زنجان گفت: این اقدامات عمرانی براساس تجربه دو بارندگی بی‌سابقه تابستان سال گذشته انجام شده و امیدواریم در بارندگی‌های احتمالی پیش رو کمترین آبگرفتگی در سطح شهر را شاهد باشیم.

شهردار زنجان با اشاره به اقدامات شهرداری در خصوص عملیات ستاد زمستانی نیز گفت: از اواسط تابستان جلسات مرتبط با ستاد زمستانی در شهرداری آغاز شده و تمهیدات لازم برای موفقیت در برف‌روبی زمستانی با انتخاب پیمانکار و تامین ماشین آلات اتخاذ شده است

 فیروزفر با اشاره به لزوم عملیاتی شدن طرح لجستیک شهری گفت: با توجه به یکپارچه تعریف کردن مدیریت شهری و امکان استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی به شهروندان باید لجستیک شهری در سطح استان عملیاتی شود.

وی با اشاره به مزایای این طرح گفت: در صورت اجرای این طرح ضمن امکان استفاده از ظرفیت ماشین‌آلات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی، می‌توان برنامه‌ریزی لازم را برای ارتقای خدمات انجام داد.

لزوم انسجام و آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با بحران

در ادامه جلسه عباس بابایی مدیرکل بحران استانداری زنجان با اشاره حساسیت دولت در زمینه آمادگی برخورد با حوادث غیرمترقبه طبیعی گفت: وزارت کشور و در راس آن وزیر کشور نسبت به تدوین برنامه جامع برای پیشگیری، آمادگی به پاسخ و بازتوانی در حوادث و بلایای طبیعی دارند و بر همین اساس مانور بزرگ بحران طی روزهای آینده در زنجان برگزار خواهد شد.

وی گفت: سعی شده برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد تا از ظرفیت همه دستگاه‌ها در این خصوص استفاده و ماموریت هر دستگاه تعریف شود.

 بابایی با اشاره به لزوم انسجام و آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با بحران گفت: در این مانور که در محدوده سد تهم برگزار خواهد شد، کلیه دستگاه‌های شرکت کننده ارزیابی و نقاط ضعف و قدرت بررسی خواهد شد.

مدیرکل بحران استانداری زنجان در ادامه با تقدیر از زحمات شهرداری زنجان در خصوص عملیات رفع آبگرفتگی در سطح شهر زنجان گفت: براساس پیش بینی‌ها، شاهد بارندگی‌های خوبی برای نیمه دوم تا پایان آذر در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: شهرداری زنجان برنامه‌های خوب کوتاه، میان و بلندمدتی را برای مدیریت آب‌های سطحی و پیشگیری از آبگرفتگی در دست اجرا دارد که امیدواریم با نهایی شدن آن‌ها شاهد شهری ایمن باشیم.

بابایی با اشاره به طرح پیشنهادی شهرداری زنجان در خصوص لجستیک شهری گفت: طی روزهای آینده جلسه ستاد بحران استان با موضوع عملیات زمستانی به ریاست استاندار برگزار و این پیشنهاد نیز در جلسه مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر