logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۳۲۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر دفتر انجمن روزنامه نگاران مسلمان استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

13 آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است

13-آبان-ماه-روز-ملی-مبارزه-با-استکبار-جهانی-است-
مدیر دفتر انجمن روزنامه نگاران مسلمان استان زنجان با بیان اینکه هیمنه آمریکا با تسخیر لانه جاسوسی در هم شکسته شد گفت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

سید قاسم موسوی در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است گفت: ملت ایران در سایه رهبری خردمند معمار کبیر انقلاب توانستند شاخ استکبار را با تسخیر لانه جاسوسی در ایران بشکنند و 13 آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: هیمنه آمریکا با تسخیر لانه جاسوسی در هم شکسته شد و از آن تاریخ به بعد سخن گراتقدر امام راحل که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند همچنان در سپهر سیاست جهان است.

مدیر دفتر انجمن روزنامه نگاران مسلمان استان زنجان عنوان کرد: در حالی که اتقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی راحل به روزهای سرنوشت سازی نزدیک می‌شد همه اقشار مردم ایران از زن و مرد و پیر و جوان، سعی در ایفا نمودن نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی داشتند.

موسوی گفت:  صبح روز 13 آبان 1357، دانش‌آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند.

مدیر دفتر انجمن روزنامه نگاران مسلمان استان زنجان  ابراز کرد: این جوانان پر شور و خداجو، گروه گروه، داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجویان و گروه‌های دیگری از مردم در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند.

موسوی عنوان کرد: کشور ایران و محور مقاومت در خاور میانه همچنان پر قدرت و مستدام در حال پیشروی است و روز به روز از قدرت استکباری آمریکا نفوذ آن در منطقه و جهان کاسته می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به لایحه کاپیتولاسیون که یکی از لوایح غیر انسانی و ناعادلانه بود که توسط رژیم پهلوی بر کشور ایران تحمیل شد.

مدیر دفتر انجمن روزنامه نگاران مسلمان استان زنجان ابراز کرد: لایحه کاپیتولاسیون درواقع نفوذ کشور آمریکا بر شخص شاه را نشان می‌دهد که دستور دهنده واقعی بر کشور شاه نیست بلکه آمریکا است.

موسوی تاکید کرد: بسیاری از قوانین قید شده در این لایحه به نفع کشور آمریکا بود که قصد حکومت در کشور را داشت که با تدابیر  و رهنمودهای رهبر کبیرانقلاب این لایحه به رسمیت شناخته نشد و شکست خورد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر