logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۳۲۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

استعفای نتانیاهو ضروری است

-استعفای-نتانیاهو-ضروری-است-
یک رسانه آمریکایی اعلام کرد، عملیاتی که حماس روز ۷ اکتبر انجام داد، برای ده‌ها سال به عنوان یک پروژه تحقیقاتی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» روزنامه آمریکای هیل در گزارشی در رابطه با عملیات طوفان الاقصی نوشت: تهاجمی که حماس در روز 7 اکتبر علیه اسرائیل انجام داد، پروژه تحقیقاتی برای تحلیل و بررسی طی چند دهه آینده خواهد بود.

بیشتر بخوانید

این رسانه در ادامه افزود: به هر شکل دانستن نحوه بکارگیری سامانه‌‌هایی محدود توسط یک گروه فلسطینی برای انجام شدیدترین تهاجم 50 سال اخیر علیه اسرائیل، وقت زیادی را به خود اختصاص خواهد داد.

روزنامه مذکور در مقاله‌ای که در شماره امروز سه شنبه خود منتشر و در پایگاه اطلاع رسانی‌اش هم در دسترس قرار گرفت، تاکید شده، این مسئله نیازمند پژوهش و تحقیق است تا مشخص شود، شکست فاجعه بار سرویس اطلاعاتی اسرائیل در کجا بود.

ذ هیل در عین حال خاطر نشان کرد، تنها چیزی در این گیر و دار نیازی به تحقیق و و تفحص و بررسی ندارد این واقعیت است که بنیامین نتانیاهو دیگر نباید نخست وزیر اسرائیل باقی بماند، او به دلیل این شکست دیگر نمی‌تواند از این پس در خدمت اسرائیل باشد.

به اعتقاد نویسنده مقاله، کار طراحی و تمرین برای انجام این تهاجم دقیقا در مقابل دیدگان ارتش اسرائیل انجام گرفت و به رغم آن که داد‌های اطلاعاتی بیانگر احتمال تهاجم از سوی حماس بود، اما اسرائیل به هیچ عنوان برای این تهاجم آماده نبود و در مقابل آن غافلگیر شد.

حماس حتی از قصد خود برای انجام چنین تهاجمی پیش از 7 اکتبر سخن گفته بود، شش هفته قبل از این تاریخ صالح العاروری جانشین رهبر حماس اعلام کرده بود، رفتارهای کابینه اسرائیل منجر به افزایش تنش در کرانه ب اختری شده است، پس حماس باید خود را برای یک جنگ بلند مدت آماده کند.

 هیل در بخش دیگر از این مقاله تاکید کرد، محبوبیت نتانیاهو در داخل اسرائیل به شدت پایین آمده است و حامیان وی ریزش زیادی پیدا کرده‌اند به نحوی که اکنون 95 درصد از اسرائیلی‌های یهودی معتقدند که تهاجم 7 اکتبر بیانگر شکست کابینه نتانیاهو است.

تسنیم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر