logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۳۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کشتی فرنگی قهرمانی جهان

حسین نوری در محاصره عنوان‌داران روس تا بلاروس/ فرنگی‌کار زنجانی در نخستین تجربه جهانی به دنبال خوش‌رنگ‌ترین مدال است

حسین-نوری-در-محاصره-عنوان‌داران-روس-تا-بلاروس-فرنگی‌کار-زنجانی-در-نخستین-تجربه-جهانی-به-دنبال-خوش‌رنگ‌ترین-مدال-است-

عنوان‌داران روس، مجارستان، بلاروس و ترکیه مهمترین حریفان حسین نوری در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان هستند.

به گزارش موج رسا; وزن کشی اوزان 71 ، 75 ، 85 ، 98 کشتی فرنگی قهرمانی جهان در پاریس فرانسه امروز انجام می‌شود و فرنگی کاران این چهار وزن از فردا به مصاف حریفان خواهند رفت.

حسین نوری کشتی گیر وزن 85 کیلوگرم ایران که از استان زنجان در رقابتهای قهرمانی جهان حاضر شده فردا نخستین میدان جهانی خود را تجربه خواهد کرد.

نوری قبل از اعزام به مسابقات با ابراز رضایت از آمادگی خود گفت: شناخت خوبی از حریفان دارم و با اکثر آنها کشتی گرفته‌ام و به صورت کامل به آنها شناخت دارم و با مربیان بر روی کشتی حریفان آنالیز داشتیم.

وی افزود: امیدوارم آن روز برای من روز خوبی باشد و بتوانم دل مردم کشورم را شاد کنم.

این کشتی‌گیر زنجانی تصریح کرد: من برای کسب بهترین نتیجه به فرانسه می‌روم، همیشه برای کسب مقام اول راهی مسابقات می‌شوم و این بار نیز هدفم این است.

در مورد مهمترین حریفان حسین نوری باید گفت که داویت چاکوتادزه از روسیه قهرمان المپیک در این وزن حضور دارد که نوری در صورت روبرو شدن با این کشتی‌گیر روس کار سختی برای پیروزی خواهد داشت.

نوری در مسابقات جام جهانی از این عنوان‌دار المپیک شکست خورده و این بار با شناختی که از این کشتی گیر روسی دارد می‌تواند تلخی شکست جام جهانی را با پیروزی مسابقات جهانی جبران کند.

ویکتور لورینج از مجارستان دارنده مدال برنز جهان و قهرمان اروپا و جاوید حمزاتوف از بلاروس دارنده مدال برنز جهان و المپیک نیز از مهمترین رقیبان نوری خواهند بود.

متهان یاشار از ترکیه دارنده مدال نقره قهرمانی اروپا و مدال برنز بازیهای اروپایی نیز از جمله مدعیان این وزن است.

حسین نوری که قهرمانی آسیا در وزن 85 کیلوگرم است با توجه به آمادگی خوبی که در اردوهای آماده‌سازی به دست آورده و شرایط فیزیکی که دارد می‌تواند یکی از شانس‌های کشتی فرنگی ایران در فرانسه باشد.

نوری علاوه بر حریفان روس، بلاروس، مجارستان و ترکیه اسلام عباس‌اف قهرمان جوانان جهان را در این وزن می‌بیند که در صورت روبرو شدن با این حریف آذربایجانی کار آسانی برای کسب پیروزی نخواهد داشت.

مهرداد مردانی، محمد الیاسی، محمدعلی گرایی، سعید عبدولی، یوسف قادریان، حسین نوری، سید مصطفی صالحی زاده و شهاب قوره جیلی اعضای تیم ملی کشتی فرنگی که سرمربیگری اشکانی در فرانسه حاضر شده‌اند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر