logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۳۲۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
هشدار به والدین؛

عوارض خودسرانه مصرف دارو برای کودکان قابل جبران نیست

عوارض-خودسرانه-مصرف-دارو-برای-کودکان-قابل-جبران-نیست-
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه والدین باید در نظر داشته باشند داروهای مصرفی برای کودکان باید زیر نظر پزشک انجام شود گفت: عوارض خودسرانه مصرف دارو برای کودکان قابل جبران نیست.

علیرضا حقیقت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در اثر بی احتیاطی والدین و رعایت نکردن اصول اولیه در  مصرف دارو برای کودکان باعث افزایش مسمومیت در آنها شده که در نوع خود خطرناک است گفت: یکی از عوامل شایع مسمومیت دارویی در کودکان مصرف خودسرانه دارو توسط والدین است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: خوددرمانی رفتاری است که طی آن شخص سعی دارد با مصرف دارو بر بیماری خود غلبه کند غافل از اینکه این کار نه تنها سود بلکه ضرر نیز دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان عنوان کرد: هنگامی که دوز یک دارو یا یک ماده مصرفی، از دوز درمانی بیش تر و افزایش پیدا می‌کند باعث بروز حساسیت یا مسمومیت در فرد شده که این امر بستگی به مصرف دارو و درصد دوز مشخص شده در آن متفاوت است.

حقیقت ابراز کرد: همچنین مصرف داروها در دو طیف سنی کودکان به دلیل فاکتورهای فیزیولوژیکی که دارند می تواند با احتمال بیشتری منجر به مسمومیت شود و  تهوع و استفراغ جز علائم شایع مصرف داروها است.

وی تصریح کرد: والدین باید در نظر داشته باشند داروهای مصرفی برای کودکان باید زیر نظر پزشک انجام شود و از مصرف خودسرانه دارو به کودکان جلوگیری کنند که عوارض خودسرانه مصرف دارو برای کودکان قابل جبران نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان اضافه کرد: والدین زمانی که به داروخانه جهت دریافت دارو مخصوصا برای کودک مراجعه می‌کنند به متصدی مربوطه قید کنند دارو مورد نیاز برای فرد کم سن و سال است تا دارو با دوز بالا در اختیارشان قرار نگیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر