logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۳۲۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار ابهر خبر داد:

تدوین لایحه سند جامع و مدیریت راهبردی توسعه شهری ابهر

تدوین-لایحه-سند-جامع-و-مدیریت-راهبردی-توسعه-شهری-ابهر-
شهردار ابهر گفت: لایحه سند جامع و مدیریت راهبردی توسعه شهری ابهر تدوین و تقدیم شورا شد.

علیرضا عباس‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: از آنجایی که وجود برنامه مدون راهبردی بلند مدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای هر سازمانی ضرورت دارد و از طرفی، شهرداری‌ها نیز به تهیه و تدوین برنامه توسعه شهری توسط وزارت کشور ملزم شدند.

بیشتر بخوانید

وی افزود : از این‌رو شهرداری ابهر در نظر دارد برای نخستین‌ بار با کمک و همفکری اعضای محترم شورای اسلامی شهر و کمیسیون‌های تخصصی آن شورا و نیز بهره‌مندی از ظرفیت مؤسسات علمی، شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی دارای صلاحیت در سطوح محلی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی نسبت به تهیه و تدوین سند جامع و راهبردی توسعه مدیریت شهری با چشم‌انداز ۵۰ ساله را در برش‌های ۱۰ برنامه پنج ساله اقدام کند. 

عباس‌نیا افزود: امیدواریم درصورت تصویب شورای شهر بتوانیم گام بزرگی در راستای توسعه پایدار شهری برداریم، چرا که با داشتن برنامه جامع راهبردی شهری همه فعالیت‌ها و اقدامات در حوزه‌های مختلف، اجتماعی، فرهنگی، اقتصاد شهری، فنی عمرانی و... به سمت و سویی کاملا علمی، تخصصی و هدفمند پیش خواهد رفت.

شهردار ابهر گفت: تلاش خواهد شد با اجرای کامل برنامه موصوف از هدررفت منابع و موازی‌کاری‌ها پیشگیری و توسعه متوازن و عادلانه خدمات در تمام نقاط شهری به سرانجام برسد. 

این مسئول افزود: برای اینکه این برنامه ضمانت اجرایی بالاتری داشته باشد بهتر است که مصوبه شورای برنامه‌ریزی و اداری استان را نیز اخذ کنیم. 

وی در پایان تصریح کرد: تحقق چنین ره‌یافتی فقط با همدلی و همراهی همه شهروندان، گروه‌ها و نهادهای محلی، شهرستانی و استانی ممکن خواهد بود که بسیار امیدواریم با ظرفیت بسیار بالایی که در حوزه سرزمینی ابهررود وجود دارد این مهم به سرانجام مطلوب برسد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر