logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۳۲۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس بهزیستی شهرستان ابهر خبر داد:

پرداخت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حق پرستاری برای معلولین ابهری

پرداخت-۲-میلیون-و-۱۰۰-هزار-تومان-حق-پرستاری-برای-معلولین-ابهری
رئیس بهزیستی شهرستان ابهر گفت: حق مستمری با افزایش ۴۰ درصدی، مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حق پرستاری به سرپرست یا قیم معلول ابهری پرداخت می شود.

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با توجه به ماده ۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مبنی بر اینکه سازمان مکلف است با هدف حمایت از نگهداری و مراقبت افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید نیازمند و افراد دچار معلولیت‌های چندگانه نیازمند در خانواده پس از ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به خانواده‌ها نسبت به پرداخت حق پرستاری یا مددکاری به سرپرست، همسر یا قیم این افراد اقدام کند یا خدمات مراقبتی و نگهداری از افراد دارای معلولیت را از طریق مراکز وابسته به خود یا حمایت از مراکز غیردولتی (خصوصی، تعاونی، خیریه و تشکل‌های مردم نهاد) ارائه کند.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از خانواده‌های دارای معلولیت شدید و خیلی  شدید و افراد دارای معلولیت‌های چندگانه  با دهک درآمدی پایین که نیازمند مراقبت باشند،  علاوه بر پرداخت حق مستمری با افزایش ۴۰ درصدی مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حق پرستاری به سرپرست یا قیم پرداخت می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: در سال‌جاری با تخصیص ۲۰ سهمیه جدید از سوی معاونت توانبخشی استان  تعداد حق پرستاری نزدیک به ۱۳۰ نفر افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر