logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۳۲۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو شورای عالی حزب همبستگی ایران اسلامی در گفتگو با موج‌رسا:

۱۳ آبان نقطه آغاز افول آمریکا است

۱۳-آبان-نقطه-آغاز-افول-آمریکا-است
عضو شورای عالی حزب همبستگی ایران اسلامی با بیان اینکه آبان‌ماه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران از 13 آبان به عنوان روز دانش آموز یاد شده است گفت: ۱۳ آبان نقطه آغاز افول آمریکا است.

رسول بیات در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه نقطه شروع افول آمریکا از زمان تسخیر لانه جاسوسی این کشور در ایران آغاز شد گفت: تلاش‌های فراوان تبلیغاتی و رسانه‌ای، آمریکایی‌ها تاکنون نتوانستند جایگاه قبلی خود را بین ملت‌ها کسب کنند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: آبان‌ماه در تاریخ  انقلاب اسلامی ایران یادآور سه واقعه تاریخی و مهم است که هرگز از ذهن تاریخ ایران پاک نخواهد شد.

عضو شورای عالی حزب همبستگی ایران اسلامی عنوان کرد: اولین واقعه‌ای که در این روز اتفاق افتاد مربوط به سال ۴۳ و قانون کاپیتولاسیون است که این لایحه ریشه در دوران استعمار دارد.

بیات ابراز کرد: دومین واقعه کشتار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان در سال ۵۷ بود که برای اعتراض به رژیم طاغوت کلاس‌های درس و مدرسه‌ها را تعطیل کرده و در دانشگاه تهران جمع شدند، که این جمع توسط سربازان رژیم سرکوب شده و تعداد زیادی از آن‌ها به شهادت رسیدند.

وی عنوان کرد: خوی استکبار و جنگ طلبی آمریکایی‎ها به آنها اجازه منطق و عقلانیت نمی دهد اگر به تاریخ تشکیل این کشور نگاه کنیم متوجه می‌شویم که آمریکایی‌ها نزدیک به ۵۰ جنگ را در دنیا آغاز کرده‌اند.

عضو شورای عالی حزب همبستگی ایران اسلامی اضافه کرد:سومین واقعه تاریخی در این روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸، توسط دانشجویان پیرو خط امام است.

بیات گفت: آمریکایی‌ها از ملت ما سیلی خورده و ۴۰ سال است که مردم ایران اجازه تسلط دوباره بر مقدرات کشور را به آن‌ها نداده‌اند، حضور باشکوه ملت ایران در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان فریاد افول آمریکا بوده و نقش تسریع‌کننده‌ای در تحقق آن دارد.

وی ابراز کرد: مروری که در تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی صورت گرفته است طی چند سال اخیر شاهد افول قدرت و توان آمریکا  هستیم و این جریان بر همگان روشن است.

عضو شورای عالی حزب همبستگی ایران اسلامی عنوان کرد: از بعد اقتصادی شاهد ظهور قدرت‌های نو ظهور در هستیم که از کشور برزیل گرفته تا هند و چین و البته بسیاری از کشورهای دیگر را شامل می‌شود که در واقع کشور آمریکا دیگر آن کشور سابق نیست که ادعای قدرت جهانی و مطلق را داشته باشد و خود پی به این قضایا برده است.

بیات گفت: در بحث سیاسی نیز این اتفاق افتاده است قدرت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای سیاسی نیز به وجود آمده و رو به اوفول بودن قدرت آمریکا بر همگان آشکار شده است.

وی ابراز کرد: در آینده آمریکا از وضعیتی که دارد حال و روز بدتری را شاهد باشد و از لحاظ درونی نیز درر حال دگرگونی است به‌ همین دلیل در تاریخ انقلاب اسلامی این روز به عنوان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر