logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۳۲۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مراقب تبلیغات برای کاندید‌های انتخابات باشید؛

اخطار به کارمندان دستگاه‌های اجرائی

اخطار-به-کارمندان-دستگاه‌های-اجرائی-
بخشنامه ممنوعیت فعالیت‌های انتخاباتی کارمندان و دستگاه‌های اجرایی بر اساس قانون جدید انتخابات توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ و رعایت بر اصل بی‌طرفی توسط کارمندان نیز تاکید شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» پس از مهلت یک هفته‌ای ثبت‌نام نهایی داوطلبی نمایندگی مجلس تعداد ۳۷۴ نفر از داوطلبان موفق به ثبت نام نهایی از حوزه‌های انتخابیه استان زنجان شدند. 

بیشتر بخوانید

رشد ۶۰ درصدی داوطلبان نمایندگی مجلس نسبت به دوره قبل

تعداد ثبت نامی‌ها حدود 60 درصد نسبت به مجلس یازدهم رشد داشته به طوری که از حوزه انتخابیه زنجان-طارم ۲۲۰ داوطلب؛ ابهر-خرمدره و سلطانیه ۵۸ داوطلب؛ ماهنشان-ایجرود ۶۱ داوطلب و خدابنده ۳۵ داوطلب ثبت نام خود را قطعی کردند.

 از تعداد کل ثبت‌نام‌ کنندگان نهایی در استان زنجان، ۴۲ نفر از بانوان و ۳۳۲ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

۲۷ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس از زنجان و طارم بانوان هستند

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم فرآیند ثبت‌نام نهایی از سوی ۲۲۰ داوطلب عملیاتی شده و ۱۹۳ نفر از متقاضیان با درصد نسبی ۸۸ درصد آقایان تشکیل داده و ۲۷ نفر نیز شامل بانوان می‌باشند.

متقاضیان ۳۰ تا ۳۵ ساله ۱۴ نفر، ۳۵ تا ۴۰ ساله ۴۶ نفر، ۴۰ تا ۴۵ ساله ۴۶ نفر، ۴۵ تا ۵۰ ساله ۴۵ نفر، ۵۰ تا ۵۵ ساله ۳۵ نفر، ۵۵ تا ۶۰ ساله ۲۰ نفر، ۶۰ تا ۶۵ ساله ۹ نفر، ۶۵ تا ۷۰ ساله ۲ نفر و ۷۰ تا ۷۵ ساله نیز ۱ نفر می باشند.

 ۲۸ نفر از متقاضیان دارای مدرک دکترا، ۱۷۵ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۰ نفر دارای مدرک کارشناسی و ۷ نفر نیز دارای مدرک حوزوی می‌باشند.

۴۷ نفر از ثبت‌نام کنندگان نهایی دارای سابقه ایثارگری بوده و ۴ نفر از داوطلبان ثبت نام کننده نیز مشمول ماده ۳۲ از قانون انتخابات هستند.

فرصت ۱۵ روزه بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس

طبق قانون از 4 آبان ماه کار هیئات‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت‌ها آغاز و 15 روز مهلت دارند.

گفتنی است انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان رهبری روز 11 اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

ابلاغ بخشنامه ممنوعیت فعالیت‌های انتخاباتی در ساعت اداری کارمندان و دستگاه‌های اجرایی

با تمام شدن ثبت نام نهایی داوطلب انگار آنانی که می‌خواهند به یکی از کرسی‌های مجلس راه یابند ریز ریز آغاز به تبلیغات خود از هر طریقی که به ذهن برسد می‌کنند و شاید عده‌ای در این میان اقدام به گماشتن اقوام خود از هر صنفی برای تبلیغات کنند اما بخشنامه ممنوعیت فعالیت‌های انتخاباتی کارمندان و دستگاه‌های اجرایی بر اساس قانون جدید انتخابات توسط محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ابلاغ و رعایت بر اصل بی‌طرفی توسط کارمندان نیز تاکید شده است. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر