logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۳۱۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

امام خمینی (ره) تنها فردی که توان مقابله با کاپیتولاسیون را داشت

امام-خمینی-(ره)-تنها-فردی-که-توان-مقابله-با-کاپیتولاسیون-را-داشت
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه آمریکا با تصویب لایحه کاپیتولاسیون قصد دخالت در امور کشور را داشت گفت: امام خمینی (ره) تنها فردی که توان مقابله با کاپیتولاسیون را داشت.

حجت الاسلام علی ناصر در گفتگو پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه خیانت‌های شاه خائن موضوعی نیست که در چند خط و در این فرصت بیان کرد گفت: چندین جلد کتاب می‌خواهد که ناگفته‌های رژیم طاغوت را در خیانت به کشور ایران و مردم همیشه در صحنه انقلابی آن در کتاب آورد و چهره واقعی خیانت‌های شاه به کشور را به عموم آشکار کرد.

بیشتر بخوانید
وی افزود: شاید همین ماجرای کاپیتالیسیون به نحو خوب و حقیقت اتفاق افتاده تبیین شود و خائن بودن شاه کامل برای عموم مخصوصا نسل‌های جدید انقلاب واضح می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: زمانی که کسی به عنوان شخص اول مملکت و برای باقی ماندن در این جایگاه حاضر باشد مردم کشور خود را تحقیر کند و از ترس ابرقدرت‌هایی مانند آمریکا نتواند از حقوق مردم خود دفاع کند مصداق طاغوتی بودن و خائن بودن را می‌رساند.
حجت الاسلام ناصر افزود: از جمله این خیانت احمقانه شاه ملعون همین قضیه کاپیتالیسیون می باشد که لایحه‌ای با عنوان کاپیتولاسیون که تا تاریخ وجود دارد و می‌گذرد لکه ننگی برای حکومت پهلوی  و رژیم شاهنشاهی خواهد بود و هرگز  از ذهن‌های مردم ایران اسلامی پاک نخواهد شد.
وی اضافه کرد: در این لایحه به بزرگ مستکبر دنیا آنقدر بها و میدان دادند که در نگاه آنها بعضا جایگاه یک سگ و ایرانی برابری  کند و مستشاران آمریکایی  آموزشگاه‌هایی در ایران فعالیت داشتند که در سر درب ورودی آن‌ها نوشته شده بود که ورود سگ و ایرانی ممنوع! که این عمق فاجعه کاپیتولاسیون را بیان می‌کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: این یعنی تحقیر مردم ایران و این یعنی بی عرضه گی شاه مملکت که توان مقابله با ننگ‌ترین لایحه تاریخ را نداشت و اسم خود را شاه می‌دانست در حالی که اختیاری برای مدیریت کشور و اعتراض در برابر آمریکا را نداشت.
حجت الاسلام ناصر گفت: وقتی شاه یک کشور تن به قانونی می‌دهد که  در آن مستشاران آمریکایی هر غلطی کردند دادگاه‌‌های ایرا حق دخالت و مجازات آنها را ندارند و یا اگر مردم ایران جسارتی به آمریکایی‌ها کردند باید با نظارت و یا توسط آمریکایی‌ها مجازات شود و شاه هم حق اعتراض ندارد و مدیریت کشور در دستان آمریکا قرار می‌گرفت.
وی ابراز کرد: لذا امام راحل که با قدرت ایمان خود و عمل به تکلیف نسبت به این جریان اعتراض نمودند و کم کم مردم را هم از واقعیت‌ها و پشت پرده این خیانت شاه آگاه کردند.
 همین علت باعث شد که اعتراضات مردمی افزایش پیدا کند و مسیر انقلابی که نقطه عطف آن ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بود سرعت گیرد. و تنها کسی که قدرت مقابله با کاپیتولاسیون را داشت امام راحل بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد: كاپیتولاسیون موجب برتری و تقدم اتباع خارجی بر اتباع كشور شده و باعث می‌گردید كه رجال مملكت به بیگانگان، قدرت قضایی و سیاسی آنان سوق داده شوند، و حتی در سایه‌ی كاپیتولاسیون، بیگانگان هر چه می‌خواستند به ایران وارد و یا از ایران خارج می‌كردند.
حجت الاسلام ناصرافزود: سرانجام با پیروزی انقلاب اسلامی و به پیشنهاد هیات وزیران و تصویب شورای انقلاب در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۸ حق كاپیتولاسیون و امتیازات و ملحقات آن برای همیشه و به طور نهایی لغو گردید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر