logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۳۱۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

فعالیت ۱۳ هزار بهره‌بردار کشاورزی در شهرستان سلطانیه

فعالیت-۱۳-هزار-بهره‌بردار-کشاورزی-در-شهرستان-سلطانیه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه با اشاره به تعداد کل بهره‌برداران کشاورزی در شهرستان سلطانیه گفت: یک هزار و ۴۷۵ نفر بهره‌بردار باغی، ۶ هزار نفر بهره‌بردار زراعی و ۵ هزار نفر بهره‌بردار دامی در شهرستان سلطانیه در امر تولید نقش ایفا می‌کنند.

هادی یاسر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: شهرستان سلطانیه ۵۹ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی قابل کشت دارد که ۳۹ هزار هکتار مختص کشت دیم، ۱۸ هزار هکتار به زراعت آبی و ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار به باغات اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در شهرستان سلطانیه در سال زراعی گذشته ۱۴۰۱_۱۴۰۲ در حدود ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار به کشت گندم آبی، ۱۶ هزار هکتار به کشت گندم دیم و یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار سیب‌زمینی، ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار لوبیا و ۵۳۰ هکتار به ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته بود البته محصولاتی که اعلام شد جزو محصولات شاخص شهرستان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه در بخش محصولات باغی سیب بیشترین سهم تولید و کشت در واحد سطح را دارد و یک هزار و ۱۷۰ هکتار از باغات این شهرستان به سیب اختصاص دارد، گفت: ۳۵۰ هکتار انگور، ۱۷۰ هکتار باغات گردو در شهرستان موجود است با این وجود محصولاتی همچون زردآلو، گلابی و گیلاس نیز وجود دارد.

یاسر با اشاره به تعداد کل بهره‌برداران در شهرستان سلطانیه گفت: یک هزار و ۴۷۵ نفر بهره‌بردار باغی، ۶ هزار نفر بهره‌بردار زراعی و ۵ هزار نفر بهره‌بردار دامی در شهرستان فعال هستند و در امر تولید خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به نقش این شهرستان در تولید انواع محصولات کشاورزی، باغی اذعان کرد: شهرستان سلطانیه در تولید برخی محصولات زراعی و باغی دارای کشاوزان مطرح نمونه کشوری است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر