logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۳۱۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول فنی امور عمرانی بخشداری ابهر:

دهیاری‌های ابهر در مواقع بحرانی با کمبود تجهیزات مواجه است

دهیاری‌های-ابهر-در-مواقع-بحرانی-با-کمبود-تجهیزات-مواجه-است
مسئول فنی امور عمرانی بخشداری ابهر گفت: دهیاری‌های شهرستان ابهر فاقد تجهیزات و ماشین‌آلات کافی و مورد نیاز در جهت پیشگیری و مدیریت در مواقع بحران هستند.

سعید قهرمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: مکاتبات اخطاری از سوی سازمان بازرسی و همچنین هواشناسی استان درخصوص هشدارهای هواشناسی به بخشداری ارسال و بخشداری نیز مکاتبات لازم را با دهیاری‌های شهرستان انجام داده است.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: بخشداری در محدوده روستاهای که دارای طرح هادی هستند قبل از شروع بارندگی‌ها لایروبی‌ کانال‌‌ها، انهار و رودخانه‌هایی که در محدوده روستاها هستند را آغاز و در حال اجرا هستند.

قهرمانی افزود: روستاهای پیرسقا، عمیدآباد، قمچ‌آباد، حصار قاجار، نورین و قروه که در مسیر رودخانه‌‌ ابهررود قرار دارند با کمک ماشین‌آلات در اختیار بخشداری لایروبی اولیه انجام شده و در مراحل بعدی استفاده از ماشین‌آلات بخش خصوصی کمک بزرگی است تا بتوانیم در محدوده روستاها و مسیر رودخانه ابهررود که بیشترین احساس خطر در هنگام سیل محتمل است را مدیریت کنیم.

مسئول فنی امور عمرانی بخشداری ابهر گفت: بخش روستایی و دهیاری‌های شهرستان ابهر فقط یک لودر بزرگ در اختیار دارد که در روستای خراسانلو مستقر است و جابجایی آن در بیشتر مواقع به راحتی صورت نمی‌گیرد بنابراین روستاهای شهرستان ابهر با محدودیت ماشین‌آلات و تجهیزات موردنیاز از جمله بیل زنجیردار، لودر وگریدر روبرو هستند.

وی با بیان اینکه هنگام سیل و بحران بیشترین خسارت به روستاها متحمل می‌شود، گفت: با توجه به اخطاریه‌های هواشناسی و بارش‌های پیش‌بینی شده روستاها نیازمند توجه بیشتری هستند که از همه دستگاهای خدمات‌رسان انتظار کمک و یاری در راستای پیشگیری از هرگونه حادثه ای را داریم.

این مسئول تصریح کرد: بحران سیل از یک طرف روستاها را تهدید می‌کند از سوی دیگر عدم مقاوم‌سازی مناسب ساختمان‌های روستایی خطرات را نیز به دنبال خواهد داشت، همچنین در صورت عدم مقاوم‌سازی محل‌های نگه‌داری دام و احشام در روستاها خطرات تلفات و خسارات مالی را برای روستاییان به دنبال خواهد داشت که همین‌جا از جهاد کشاورزی شهرستان عاجزانه درخواست ورود به این موضوع و اقدامات عملی مورد نیاز را داریم.

وی با تقدیر و تشکر از اداره راهداری شهرستان ابهر گفت: دهیاری‌ها تجهیزات کافی برای مدیریت بحران در اختیار نداشته و دهیار و پرسنل‌ دهیاری‌ها مستلزم و نیازمند آموزش‌های بیشتری هستند.

قهرمانی افزود: همچنین در ۵۰ درصد روستاهای بزرگ شهرستان تیم‌های واکنش سریع و داوطلب از جوانان روستا تشکیل شده که در مواقع بحرانی و اضطراری به کمک مردم می‌آیند و این همدلی کلیه دستگاه‌های شهرستان را می‌طلبد. 

مسئول فنی امور عمرانی بخشداری ابهر تصریح کرد: امیدواریم سال‌جاری سال پربارشی برای کشاورزان، حوزه منابع امور آب و ... شهرستان بوده و با تدبیر و درایت کافی بتوانیم از هرگونه حادثه تلخی جلوگیری لازم را به‌عمل آوریم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر