logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۳۱۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان خبر داد:

ارائه خدمات رایگان به ۸۰ درصد بیمه‌شدگان سلامت

ارائه-خدمات-رایگان-به-۸۰-درصد-بیمه‌شدگان-سلامت
مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه بیمه سلامت استان به بیش از ۵۴ درصد جمعیت خدمات ارائه می‌دهد، گفت: بیش از ۸۰ درصد جمعیت بیمه‌شدگان در بیمه سلامت هیچ‌گونه حق سرانه‌ای بابت بیمه شدن پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» سعید کرمی در آیین نکوداشت بیمه سلامت استان زنجان اظهار داشت: تامین، حفظ و ارتقا سلامت در کنار امنیت جز ارکان اساسی است که بدون توجه به آن امکان پیشرفت وجود ندارد. در این ارتباط سازمان بیمه سلامت به عنوان یک ارکان همراه با سایر ارکان‌ها در تلاش برای ارتقاع سلامت در جامعه است و ماموریت بیمه سلامت حفاظت سلامت، کاهش فشار مالی بر بیمه شدگان و توزیع عادلانه خدمات سلامت است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه شاهد رایگان شدن بیمه ۵ دهک درآمدی اول هستیم، گفت: افراد جزو دهک‌های ۶ تا ۹ نیز از تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه بیمه سلامت استان به بیش از ۵۴ درصد جمعیت خدمات ارائه می‌دهد، گفت: بیش از ۸۰ درصد جمعیت بیمه‌شدگان در بیمه سلامت هیچ‌گونه حق سرانه‌ای بابت بیمه شدن پرداخت نمی‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد بیمه شدگان معادل ۴۸۹ هزار و ۳۰۴ نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

کرمی با بیان اینکه بیمه سلامت در استان زنجان با ۵۲۸ مرکز قرارداد دارد، گفت: ۸۴ مرکز روستایی نیز خدمات سطح یک را برای مردم مناطق روستایی ارائه می‌کنند. 

وی اذعان کرد: ۱۲۱ پزشک، ۹۷ ماما و ۳۴ دندان پزشک خدمات لازم را به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند و طبق آمار بیش از ۵ هزار بار مراجعه روزانه به صورت سرپایی توسط بیمه‌شدگان و حدود ۳۰۰ مراجعه به بخش جراحی در مرکز درمانی توسط بیمه‌شدگان سلامت صورت می‌گیرد.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه حدود ۸۹۲ نفر نیز جزو بیمه‌شدگان بیماران خاص هستند و از خدمات ویژه بیمه استفاده می‌کنند، تصریح کرد: بیمه افراد جزو دهک‌های ۱ تا ۵ رایگان است و افراد جزو دهک‌های ۶ تا ۹ نیز از تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند که این اقدامات موجب شده میزان بهره‌مندی دهک‌هایی با درآمد پایین از خدمات بیمه بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت در شهرستان خدابنده بیشترین ضریب نفوذ را دارد، گفت: شهرستان خرمدره دارای کمترین میزان نفوذ است.

کرمی گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در سال ۱۴۰۱ انجام شد؛ موضوع تأسیس صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج بود که علاوه بر ۵ بیماری خاص ۱۰۲ بیماری صعب‌العلاج نیز تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفتند. 

وی اذعان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۱۸ فرد مجهول‌الهویه بیمه صادر شده است.

کرمی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه با بهزیستی نیز منعقد شده است، گفت: ۵۹ کد خدمتی برای بیمه شدگان مورد تعهد قرار گفته است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر