logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۳۱۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان زنجان خبر داد:

آغاز سرشماری آهوان مناطق حفاظت شده استان زنجان

آغاز-سرشماری-آهوان-مناطق-حفاظت-شده-استان-زنجان
مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: از امروز سرشماری آهوان منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد و دشت آهوان سهرین و فیله‌خاصه آغاز و به مدت ۲ روز ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» امجد باقری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از امروز سرشماری آهوان منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد و دشت آهوان سهرین به همت ۲۴ نفر از مدیران، کارشناسان و محیط‌بانان استان آغاز می‌شود و این سرشماری به مدت ۲ روز ادامه‌دار خواهد بود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه امروز در حدود ۳۵ هزار هکتار از دشت منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد که دشت سهرین معروفترین دشت این منطقه است انجام می‌شود، افزود: فردا نیز منطقه حفاظت شده فیله‌خاصه سرشماری حیات وحش شاخص از جمله آهو آغاز خواهد شد.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۹۳۲ راس آهو در منطقه سرشماری شد که نسبت به سال قبل آن ۱۰ درصد افزایش داشت گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد آهوان ۸۴۶ راس بود.

وی اذعان کرد: تغییرات در صنعت، سبک زندگی مردم، کشاورزی سبب شده تا تعارضات در مناطق حفاظت شده بیشتر شود و شرایط زیستی روز به روز برای گونه‌های جانوری سخت‌تر شود.

باقری با بیان اینکه بخش قابل توجهی از منطقه از کشاورزی به صنعتی تغییر یافته و زیستگاه ابن گونه‌های جانوری به صورت جزیره‌ای درآمده است، اذعان کرد: متاسفانه آهوان روز به روز در حال ترک زیستگاه‌های خود هستند و جمعیت آهوان به مناطق نقطه‌ای محدود شده است.

وی بیان کرد: بخشی از منطقه سرخ‌آباد که زیستگاه امنی برای آهوان دشت سهرین بود شاهد هستیم که دیگر این گونه جانوری در این منطقه کم‌کم یافت نمی‌شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر