logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۳۱۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد حوزه علمیه الزهرا هیدج:

امام حسن عسکری(ع) اجازه استقرار شبهات را در دل اهل ایمان نداد

امام-حسن-عسکری(ع)-اجازه-استقرار-شبهات-را-در-دل-اهل-ایمان-نداد
استاد حوزه علمیه الزهرا هیدج گفت: امام حسن عسکری(ع) با تعهدی که داشت اجازه استقرار شبهات و استمرار آن را در دل اهل ایمان نداد.

حجت‌الاسلام موسی آقایاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: امام حسن عسکری علیه السلام با این که در نهایت سختگیری‌ها و خفقان حکومت وقت و خلفای جور همچون معتز، مهتدی و معتمد مواجه بود، اما لحظه‌ای از فعالیت‌های روشنگرانه خویش دریغ نورزیده و با تمام جدیت و با تمام اراده و همت در برابر گروه‌ها و مکاتب التقاطی همچون غلات و واقفیه و دوگانه‌پرستان ایستادگی به عمل آوردند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این امام بزرگوار شبهات و کج‌روی‌های آنها را پاسخ‌های عالمانه می‌دادند.

حجت‌الاسلام آقایاری با اشاره به پاسخ امام حسن عسکری(ع) به شبهه تناقض در قرآن، گفت: یعقوب بن اسحاق کندی که از فلاسفه بود به خیال خام خودشان در قرآن تناقضی وجود دارد، با این افکار پست کتابی تدوین کرده بود به نام تناقضات قرآن ، اما امام حسن عسکری (ع) به شاگرد او چیزهایی آموخت و سفارش کرد که از استادش بپرسد. وقتی از استاد خود یعنی یعقوب بن کندی پرسید. او اندکی متحیر شد و گفت این مطلب را چه کسی به شما آموخته، بعد از اصرار، گفت امام عسکری(ع). لذا آن فیلسوف به کلی متحول گشت و آتشی تقاضا کرد و تمام آن نوشته‌ها را به آتش کشید.

استاد حوزه علمیه الزهرا هیدج تصریح کرد: یک نمونه از روشنگری‌های امام حسن عسکری(ع) پاسخ قرآنی به بطلان تفکر افراطی غلات است، فردی به نام ادریس بن زیاد که تفکر افراطی و غلو گونه از حضرات معصومین(ع) داشت، امام حسن عسکری(ع) با خواندن فقط یک آیه یعنی آیه کریمه : « بل عباد مكرمون، لايسبقونه بالقول و هم بأمره يعملون» ۲۷ انبیاء، بلكه آنان بندگان مقرب خدايند و در گفتار بر او سبقت نمی‌گيرند و به فرمان وی عمل می‌كنند. ادریس بن زیاد را به کار خطا و تفکر منحط و سخیف خود آگاه ساخته و از خواب غفلت بیدار کردند. به گونه‌ای که دست از تفکر غلاتی و انحرافی خویش برداشتند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر