logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۳۱۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

کسب رتبه اول در حوزه نهضت‌ سوادآموزی در کشور توسط استان زنجان

کسب-رتبه-اول-در-حوزه-نهضت‌-سوادآموزی-در-کشور-توسط-استان-زنجان
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: استان زنجان در ارزیابی‌ها در حوزه نهضت‌ سوادآموزی در کشور در سال ۱۴۰۱ رتبه اول را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»علی حیاتی در حاشیه کارگاه آموزشی برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه زنجان رتبه اول ارزیابی‌ها در حوزه نهضت‌سوادآموزی در کشور را در سال ۱۴۰۱ کسب کرد، گفت: قطعاً این موفقیت در سایه همکاری آموزش‌دهندگان و تلاش‌های آنها محقق شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه چشم‌انداز ما رسیدن به استان سفید و عاری از بی‌سوادی در گام اول رسالت نهضت سوادآموزی تا پایان سال ۱۴۰۴ است، گفت: فرصت خدمت در اداره سوادآموزی با هیچ یک از سایر تجارب خدمتی در بخش‌های دیگر آموزش ‌و پرورش قابل مقایسه نیست و خدمت در این حوزه هم به جهت قداست آن و هم به جهت تأثیرگذاری در رشد و توسعه کشور بسیار سخت ولی با ارزش است.

حیاتی تصریح کرد: امروز، شناسایی و جذب افراد نیازمند به آموزش، آموزش و به نتیجه رسیدن در ارزشیابی سخت است، اما آموزش‌دهندگان با روحیه جهادی این دشواری‌ها را پشت سر گذاشتند و در سوادآموزی استان زنجان حدود ۸۶ درصد از حجم پیش‌بینی شده در سال‌جاری را تحت پوشش قرار دادیم که با وجود کمبود آموزش‌دهنده و رسیدن به لایه‌های سخت جذب بی‌سوادان و کم سوادان، موفقیت بسیار بزرگی است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان با بیان اینکه گام نخست باسوادی خواندن، نوشتن و محاسبه کردن است، گفت: افقی که برای سال ۱۴۰۴ ترسیم شده است، رسیدن به استان سفید در این گام است و امیدواریم که در گام نخست (خواندن، نوشتن و محاسبه کردن) در این بازه زمانی به استان سفید برسیم.

این مقام مسئول افزود: طبق تعاریف سامان جهانی یونسکو امروزه سواد به سوادهای دوازده‌گانه از جمله سواد عاطفی، تربیتی، رسانه‌ای، اقتصادی، سیاسی و ... تقسیم می‌شود، ۳ دوره تحصیلی داریم که دوره نخست تحصیلی سوادآموزی است که این دوره شامل افراد بی‌سواد یا کم‌سواد می‌شود.

وی با بیان اینکه گروه هدف اصلی ما در دوره سوادآموزی افرادی هستند که مدرک تحصیلی آنها پایین‌تر از سوم ابتدایی است، گفت: امسال سازمان سوادآموزی برای استان زنجان ۶ هزار و ۶۰۰ نفر در ۳ دوره حجم تعریف کرده است. 

این مسئول با بیان اینکه ۱۲۹ نفر آموزش‌دهنده فعال در سطح استان اقدام به آموزش این افراد کردند، اما این تعداد کفاف آموزش ۶ هزار ۶۰۰ نفر را نمی‌دهند، گفت: در این راستا ۱۶۰ نفر از معلمان سراسر استان که در مقطع ابتدایی به ویژه در روستاهای محروم مشغول خدمت هستند، استفاده شده است.

حیاتی ضمن تشکر از همه شرکای راهبردی سوادآموزی از همه صاحب نظران، مسئولان و ذی نفوذان استان درخواست کرد که سوادآموزی استان را برای برداشتن گام‌های موفقیت آمیز بعدی همراهی کنند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌و پرورش استان در پایان با بیان دغدغه آموزش دهندگان در زمینه تبدیل وضعیت آنان و جذب در بدنه آموزش‌و پرورش گفت: این موضوع یکی از اولویت‌های کاری در سوادآموزی محسوب می‌شود که در همین راستا نامه‌نگاری‌هایی با وزارت آموزش و پرورش توسط مدیر کل محترم مبنی بر جبران کمبود نیروی انسانی با بهره‌گیری از ظرفیت آموزشیاران انجام شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر