logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۳۱۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

حوزه صنعت رکورد‌دار صادرات از استان زنجان

حوزه-صنعت-رکورد‌دار-صادرات-از-استان-زنجان-
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ درصد از صادرات استان در حوزه صنعت انجام می‌شود، گفت: البته امسال میزان صادرات با کاهش رو‌به‌رو شد.

مجید گلشنی‌منفرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: هدف‌گذاری برای میزان صادرات از استان زنجان در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۵۴۰ میلیون دلار بود که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در طول شش ماه ابتدائی سال جاری حدود ۲۱۰ میلیون دلار صادرات با وزن ۱۳۰ هزار تن از استان انجام شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: افزایش کشور‌های هدف صادرات در سال گذشته نشان از افزایش شرکای تجاری استان زنجان دارد به طوری که بیشترین حجم صادرات نیز به کشورهای ترکیه، عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، تایلند و روسیه بوده است.

وی بیان کرد: صادرکنندگان از استان که برای اولین بار صادرات داشتند مورد تشویق قرار گرفتند.

گلشنی منفرد با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ درصد از صادرات استان در حوزه صنعت انجام می‌شود، گفت: عمده اقلام صادراتی استان زنجان شامل مقاطع فولادی، شمش روی، شمش سرب، مفتول مسی، ترانسفورماتور و متعلقات، اسید سولفونیک است.

وی با اشاره به اینکه کاهش ۴۰ درصدی قیمت جهانی شمش روی که ۶۰ درصد صادرات را از استان به خود اختصاص می‌دهد، عامل کاهش صادرات از استان شده است، گفت: باید سبد محصولات صادراتی، بازارهای صادراتی و صادرکنندگان استان متنوع شوند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر