logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۳۰۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

چراغ سبز سرمایه‌گذاران به احداث واحد‌های فرآوری سیب‌زمینی در سلطانیه

چراغ-سبز-سرمایه‌گذاران-به-احداث-واحد‌های-فرآوری-سیب‌زمینی-در-سلطانیه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت: با سرمایه‌گذار رایزنی شده تا شهرک تولید، تکثیر بذر و فراورده‌های سیب‌زمینی را ایجاد نماید.

هادی یاسر در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: سالانه یک هزار و ۵۰۰ هکتار از سطح اراضی شهرستان سلطانیه زیر کشت سیب‌زمینی می‌رود که دارای متوسط برداشت ۵۰ تن در هکتار است و قریب به ۷۵ هزار تن برداشت محصول از سطح مذکور انجام می‌شود. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: صنایع تبدیلی این محصول در شهرستان مغفول مانده است اما در شهرستان سلطانیه با یک سرمایه‌گذار رایزنی شده تا فراوری سیب‌زمینی را انجام دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت: با سرمایه‌گذار رایزنی شده تا شهرک تولید، تکثیر بذر و فراورده‌های سیب‌زمینی را ایجاد نماید، حتی سرمایه‌گذار با مشاوران مختلف ایرانی و خارجی وارد مذاکره شده و طراحی‌های لازم نیز انجام گرفته است، با این وجود امیدواریم این واحد بتواند تمام تولید سیب‌زمینی شهرستان را خرید و فراوری آن را انجام دهد.

وی عمده‌ترین ارقام مورد کشت سیب‌زمینی در شهرستان را آگریا، ساگیتا، سیلوانا، جلی، فابولا اعلام کرد و افزود: ۱۱ رقم در شهرستان مورد کشت قرار می‌گیرند.

یاسر میزان تولید بذر سیب‌زمینی را نیز ۱۸ هزار تن عنوان کرد و گفت: ۵۷ هزار تن سیب‌زمینی خوراکی تولیدی در شهرستان علاوه بر تامین نیاز استان توسط استان‌های اردبیل، کردستان، تبریز، کرمان، شیراز و گرگان خرید و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت: در سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ سیب‌زمینی‌کار نمونه کشوری از شهرستان سلطانیه انتخاب شد، چراکه وی توانست از هر هکتار ۸۶ تن سیب‌زمینی برداشت و روانه بازار نماید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر