logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۳۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی استان زنجان:

بررسی منع صادرات گمرکی چاقو در هیئت دولت/ صادرات صنایع دستی استان زنجان به صورت چمدانی انجام می‌شود

بررسی-منع-صادرات-گمرکی-چاقو-در-هیئت-دولت-صادرات-صنایع-دستی-استان-زنجان-به-صورت-چمدانی-انجام-می‌شود

معاون میراث فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به صادرات محصولات صنایع دستی از استان زنجان گفت: صادرات صنایع دستی استان زنجان به صورت کاملا چمندانی انجام می‌شود.

محمود علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه صادرات چاقو در رسته قمه و شمشیر بیشتر به کشورهای عربی انجام می‌شود اظهار کرد: بیشترین صادرات به کشور عراق انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر صادرات به صورت غیررسمی انجام می‌شود ابراز کرد: صادرات چاقو در قوانین گمرکی ستاره دار بوده و اگر کسی قصد صادرات چاقو دارد باید مجوز خود را از وزارت دفاع بگیرد.

معاون اداره صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه گرفتن مجوز صادراتی از وزارت دفاع یک پروسه طولانی نیاز دارد افزود: در استان زنجان بازرگان و صادر کننده فعال چاقو وجود ندارد و تولید کنندگان خودشان بیشتر صادر کننده هستند.

وی با بیان اینکه صادرات چاقو برای تولید کنندگان مشکلات زیادی به همراه دارد افزود: برخی از تولید کنندگان ضرر میلیاردی از صادرات غیر‌رسمی چاقو به سایر کشورها دیدند.

علی‌محمدی خاطر نشان کرد: آخرین اتفاقی که در زمینه صادرات چاقو افتاده کمسیون اقتصادی هیئت دولت تصویب کردند که ستاره منع صادرات چاقو از تعرفه گمرکی برداشته شود و این موضوع در کمسیون به تصویب رسید و قرار است در هیئت دولت نیز مطرح شود.

وی افزود: اقدامات لازم در این راستا انجام شده و تنها مصوب نهایی آن باقی مانده است با توجه به اینکه هیئت دولت در حال تغییرات بوده و شاید بررسی این موضوع امسال کمی زمانبر باشد.

معاون اداره صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان با اشاره به صادرات سایر محصولات صنایع دستی از جمله مس، چارق، چرم، گلیم وغیره بیان کرد: صادرات این صنایع نیز کاملا به صورت غیر حرفه‌ای از طریق گمرکات مختلف به صورت چمدانی و صادرات وانتی و نیسانی انجام می‌شود و عملا آمار دقیقی از میزان صادرات محصولات صنایع دستی در استان زنجان نداریم.

وی تصریح کرد: اگر بازرگانان حرفه‌ای در این حوزه تربیت شوند این ظرفیت در سطح استان زنجان وجود دارد که محصولات صنایع دستی به صورت کاملا حرفه‌ای و تجمیعی صادر شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر