logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۳۰۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل دفتر صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد مطرح کرد:

۴۰۰ فرآورده غذایی و کشاورزی مشمول مقررات اجباری استاندارد

۴۰۰-فرآورده-غذایی-و-کشاورزی-مشمول-مقررات-اجباری-استاندارد
مدیرکل دفتر صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد گفت: بیش از ۴۰۰ فرآورده غذایی و کشاورزی مشمول مقررات اجباری استاندارد شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» زهرا پیروای‌ونک ظهر امروز در همایش مدیران کنترل کیفی واحدهای تولیدی و خدماتی استان زنجان با تاکید بر اینکه اطلاعات لازم در برچسب فرآورده‌ها به صورت شفاف، صحیح باید در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد، اظهار داشت: افزایش رقابت صنایع، پیشرفت بین آن‌ها، ارتقای فرهنگ مصرف کنندگان که از عوامل موثر در سلامتی است از جمله‌ دلایل مهم علامت‌گذاری استاندارد است. 

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به مزیت‌های نشانه‌گذاری استاندارد که امکان ردیابی اصالت پروانه کاربرد را فراهم می‌اورد، گفت: آگاهی یافتن از تاریخ تولید و انقضا فرآورده‌‌های تولیدی، آگاهی از حساسیت زا بودن یا نبوده فراورده‌ها، از جمله این مزیت‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد ایران یک سازمان فرابخشی بودن و جزو مرجع رسمی تدوین نظارت بر اجرای مفاد استانداردهای ملی محسوب شود.

وی با بیان اینکه نشان ملی استاندارد برای محصولات که شامل مقررات اجباری باشند صادر می‌شود گفت: علاوه بر این واحدهای تولیدی که اظهار علاقه‌‌مندی برای دریافت علامت استاندارد داشته باشند، این پروانه‌ به صورت تشویقی اعطا می‌شود.

پیروای‌ونک با اشاره به اینکه در حوزه غذایی در چندین ماده قانونی از جمله بهداست، مبحث ایمنی، حفظ محیط زیست و سلامت، و حلال بودن مورد توجه قرار گرفته است، گفت: نشانه‌گذاری کالا یکی از اساسی‌ترین وسیله‌‌های تبادل اطلاعات بین تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

مدیرکل دفتر صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در حوزه صنایع غذایی بیش از ۴۰۰ فرآورده غذایی و کشاورزی مشمول مقررات اجباری استاندارد هستند گفت: در حوزه صنایع غذایی بیش از ۹۰ درصد فرآورده‌ها مشمول مقررات اجباری استاندارد شده‌اند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر