logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۳۰۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
کارشناس حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه کبری (س) در گفتگو با موج‌رسا:

فاطمه معصومه(س) یک امت، یک جهان و یک حقیقت تمام است

فاطمه-معصومه(س)-یک-امت،-یک-جهان-و-یک-حقیقت-تمام-است
کارشناس حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه کبری (س) با بیان اینکه حضرت معصومه (س) به قم امدند تا پرچم ایمان، جهاد و تشیع را در ایران بگستراند، گفت: فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یک امت، یک جهان و یک حقیقت تمام است.

زهرا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه از امام رضا علیه السلام نقل شده کسی که حضرت معصومه (س) را با آگاهی به حق وی زیارت کند، شایسته بهشت می‌شود گفت: شاید یکی از حقوق و انتظارات آن حضرت به عنوان پیامدار دین و معنویت از زائران خود، تلاش آنها جهت تدارک یک سفر معنوی و کوشش برای قرب بیشتر به آن حضرت از طریق کوشش برای اصلاح خویشتن و تقویت کمالات معنوی در خود باشد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: انسان موجودی است که هم صعود، ارتقاء و پروازش و هم سقوط و به زمین خوردنش محدودیتی ندارد و  مقصد انسان تا اسماء الحسنای پروردگار و ذات ربوبی ادامه پیدا می‌کند.

کارشناس حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه کبری (س) عنوان کرد: انسان اگر در صراط مستقیم قرار گیرد و هدایت الهی را بپذیرد آیت الله عظمی و کبری و مظهر صفات، جلال و کمال الهی می‌شود و در مقابل اگر انسان از مسیر مستقیم خارج شد و هدایت الهی را نپذیرفت به اسفل ‌السافلین سقوط کرده و مغضوب درگاه الهی خواهد شد.

اسماعیلی ابراز کرد: خداوند بشر را سر دو راهی قرار داده تا خود با اختیار مسیر صحیح را انتخاب کند و در این مسیر چراغ‌هایی را نیز روشن کرده است.

وی تصریح کرد:  اگر انسان در مسیر الهی گام بردارد و خود را خرج خدا کند، خداوند نیز او را از اصحاب ربوبی خود قرار داده و این فرد همچون شهدا به مقام عندربی نائل می‌شود.

کارشناس حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه کبری (س) عنوان کرد: انسان متقی به جایی می‌رسد که خداوند به او سلام می‌کند و می‌فرماید «سَلامٌ قَوْلاً مِنْ رَبّ رَحِیم» و جایگاه او را بهشت قرار می‌دهد و انسان مؤمن به صورتی زندگی می‌کند که وقتی مرگش فرا می‌رسد، مرگ آغاز راحتی اوست و از همه وابستگی‌ها رها می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد:چهار زن مؤمنه در قرآن معرفی می‌کند که به مقام قرب و کمال رسیدند. این زنان آسیه، مریم، خدیجه و فاطمه سلام ‌الله علیهما هستند که برترین آنها حضرت زهرا سلام ‌الله علیها مادر ولایت و امامت، حقیقت پیامبر، قلب تپنده عالم امکان، آیت تمام‌ نمای صفات جلال و جمال الهی، ام ‌الکتاب است.

وی گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام ‌الله علیها نیز مرآت و مظهر حضرت فاطمه زهرا سلام‌ الله علیها است و همه مؤمنان در حرم کریمه اهل‌بیت (س) میهمان و زائر حضرت زهرا سلام‌الله علیها هستند.

کارشناس حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه کبری (س) ابراز کرد:  حضرت فاطمه معصومه سلام ‌الله علیها به قم آمد تا پرچم ایمان، جهاد، تقوا و تشیع را در ایران بگستراند و به عزت وجود این بانوی بزرگوار علما، مراجع و بزرگانی در این خاک تربیت‌شده، حوزه‌های علمیه دایر شد و انقلاب اسلامی از قم جوانه زده و به جهان صادر شد.

اسماعیلی تصریح کرد: حضرت معصومه سلام ‌الله علیها دارای مقام ولی‌اللهی است و خصایص ولایت علوی و عصمت فاطمی در کریمه اهل بیت (س) وجود دارد. فاطمه معصومه سلام‌ الله علیها یک امت، یک جهان و یک حقیقت تمام است.

وی عنوان کرد: هجرت بانوی کرامت از مدینه به قم اخلاق، معارف، فقه و احکام، قیام، انقلاب و روح شهادت را به همراه داشت و انقلاب و مقاومت به رهبری امام خمینی (ره)، ایستادگی و شهادت همه از دامان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نشأت گرفته است.

کارشناس حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه کبری (س) افزود: انقلاب اسلامی، پیروزی ‌ها و مقاومت امروز حاصل رهنمودهای امام و رهبری و خون شهیدان در سایه عنایت حضرت فاطمه معصومه سلام ‌الله علیها است. رشد علمی، معرفتی، اخلاقی، نظامی و اسماعیلی گفت: فرهنگی امروز ایران اسلامی و اینکه این کشور جزء اولین و قدرت مندترین کشورهای دنیا است همه این‌ها از برکات وجودی حضرت معصومه سلام ‌الله علیها است.

وی اضافه کرد:ئ اختری از آسمان ولایت و امامت طلوع کرده بود که قلب‌ها را جلا و شفا می‌داد و چشم‎ ها را روشن می‌کرد و به کانون مقدس اهل ‎بیت علیهم السلام گرمی و صفا بخشید.

کارشناس حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه کبری (س) تصریح کرد: امام رضا علیه السلام فرمودند: کسی که حضرت معصومه را در قم زیارت کند مانند آنست که مرا زیارت کرده است. امام ثواب زیارت خویش را با زیارت حضرت معصومه در یک حد و اندازه می داند و نیز اینکه نام مبارک حضرت، فاطمه کبری بوده و امام او را ملقب به صفت معصومه کرده است و این مطالب نشانگر اوج عظمت روحی و معصومیت حضرت فاطمه کبری (ع) است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر