logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۳۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
عضو مجلس خبرگان رهبری:

حدود عفت و عفاف در جلسات کنسرت شهر زنجان رعایت نشده/ باید از مسئولان پرسید که چه می‌کنند؟/ شهید حججی رفت تا ما زیر سایه آرامش باشیم نه اینکه حدود الهی را بشکنیم

حدود-عفت-و-عفاف-در-جلسات-کنسرت-شهر-زنجان-رعایت-نشده-باید-از-مسئولان-پرسید-که-چه-می‌کنند؟-شهید-حججی-رفت-تا-ما-زیر-سایه-آرامش-باشیم-نه-اینکه-حدود-الهی-را-بشکنیم

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جلسات کنسرت روزهای گذشته رد  زنجان گفت: حدود عفت و عفاف در جلسات کنسرت شهر زنجان زیرپا گذاشته شد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم با موضوع ایثارگری که جمعه شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد قبا برگزار شد با قرائت آیه 9 سوره حشر«وَ الَّذينَ تَبَوَّؤُا الدَّارَ وَ الْإيمانَ مِنْ قَبْلِهِمْ يُحِبُّونَ مَنْ هاجَرَ إِلَيْهِمْ وَ لا يَجِدُونَ في‏ صُدُورِهِمْ حاجَةً مِمَّا أُوتُوا وَ يُؤْثِرُونَ عَلي‏ أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ کانَ بِهِمْ خَصاصَةٌ وَ مَنْ يُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»  و با اشاره به مهاجرت مسلمانان به مدینه اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه عده‌ای از مومنان یعنی انصار که مهاجرین را برخود مقدم دانستند را مورد ستایش قرار داده که این یک درس بزرگ برای تمامی مسلمانان است.

وی با اشاره به این ویژگی مومنان که در برخی شرایط دیگران را بر خود مقدم می‌دانند ابراز کرد: بر اساس آیه ۹ سوره حشر انسانها دو نوع هستند و دسته نخست نه تنها از اینکه دیگران نعمتی داشته باشند حسادت نمی‌ورزند بلکه به دیگران می بخشند و به آنها کمک می‌کنند اما دسته دوم همه چیز را برای خودشان می‌خواهند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این دو نوع زندگی امروز به صورت کامل خود را نشان می‌دهد به تفاوت زندگی غربی و اسلامی اشاره و عنوان کرد: زندگی غربی همه منافع را برای خود می‌خواهد به طوری که در طول این چند صد سال اخیر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بسیاری از کشورهای فقیر دنیا را استثمار کرده و منابع آنها را به غارت بردند و اکنون نیز بسیاری از کشورهای آفریقایی مستعمره برخی کشورهای غربی هستند و زبان رسمی‌شان نیز زبان همان کشور غربی است اما اسلام به ما آموخته که باید به فکر دیگران نیز باشیم و مومن با رسیدن به کمال گاهی برادر مومنش را بر خود مقدم می‌دارد.

وی در ادامه با ذکر روایاتی متعدد در این خصوص به انواع ایثار اشاره کرد و نخستین نوع آن را در تعاملات نفسانی دانست و خاطرنشان کرد: ایثار در تعاملات نفسانی یعنی اینکه خواسته دیگران را بر خواسته خود مقدم بدانیم که این رمز حل بسیاری از مشکلات خانوادگی است به طوری که ایثار در کانون خانواده به استحکام زندگی می‌انجامد و آن زندگی که بر پایه تعالیم دینی باشد پایدار و موفق است.

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم در توصیف زندگی غربی به این نکته اشاره کرد که زندگی غربی‌ها با کوچکترین بهانه‌ای منجر به طلاق می‌شود که متاسفانه بهانه‌ها برای طلاق در زندگی‌های ما نیز رفته رفته بیشتر می‌شود.

وی دلیل افزایش بهانه‌ها برای طلاق در جامعه را کمرنگ بودن ایثار و از خودگذشتگی دانست و افزود: اگر ایثار در کانون خانواده‌ها کمرنگ نشود و از خودگذشتگی نصب‌العین مرد و زن باشد زندگی‌ها مستحکم می‌شود و با بهانه‌های مختلف منجر به طلا نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نوع دوم ایثار مربوط به ایثار در مال است به سوره انسان اشاره و ابراز کرد: خداوند در سوره انسان به مدح مهمترین ایثارگران تاریخ یعنی امیرالمومنین علی(ع)، فاطمه زهرا(س) و حسنین (ع) که غذای خود را به مسکین، یتیم و اسیر دادند پرداخته است.

وی ایثار در جان را سومین و بالاترین نوع ایثار عنوان کرد و گفت: ایثار در جان یعنی جان خود را برای رضای خدا فدای آسایش دیگران کنیم که امام علی(ع) نیز نمونه این نوع ایثار است به طوری که در جای پیامبر(ص) خوابید تا آسیبی به ایشان وارد نشود و با سلامت از مکه به مدینه هجرت کند.

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم با تاکید بر اینکه تمامی شهدا مصادق بارز ایثارگری در راه حفظ جان، مال، خاک و ناموس میهن هستند، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را نمونه‌های شاخصی از این نوع ایثارگری‌ها دانست.

وی تصریح کرد: شهدا مدفع حرم جان خود را به خطر می‌اندازند تا برادران و خواهران مومن ما در سوریه و عراق از آسیب جلادان داعش در امان بمانند، در نمونه اخیر شهید محسن حججی گل سرسبد این شهدا یاد و نام سیدالشهدا(ع) را در کشور ما منتشر کرد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اخلاص بالای شهید حججی زندگی این شهید را عجیب توصیف کرد و افزود: این جوان ۲۵ ساله‌ به  اين درجه از خلوص می‌رسد كه براي شهادت، متوسل به امامان معصوم مي‌شود.

وی با ابراز اینکه شهید حججی رفت تا ایثار را به ما بیاموزد، خانواده بزرگوار این شهید را نیز ایثار دانست و اظهار کرد: همسر این شهید نیز فهیم، بابصیرت و اسوه صبر و استقامت است که در سخنی زیبا می‌گوید شهید حججی سرداد تا روسری نرود.

آیت‌الله دولابی در ادامه با ابراز تاسف از وضعیت فرهنگی جامعه به برگزاری کنسرت در پایتخت شور و شعور حسینی و رعایت نشدن موازین در این مراسمات اشاره کرد و گفت: در شهر زنجان که پایتخت شور و شعور حسینی و استان سیدالشهدا(ع) و زینب کبری(س) است گزارش شده که چندین جلسه کنسرت در روزهای اخیر برگزار و موازین شرعی در این جلسات رعایت نشده است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه حدود عفت و عفاف در جلسات کنسرت این شهر رعایت نشده و زیرپا گذاشته است، عنوان کرد: باید پرسید که مسئولان چه می‌کنند؟ خطاب بنده به مدیرکل محترم ارشاد استان زنجان است که وظیفه نظارت بر این گونه محافل را دارد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی مخالف شادی نیست، تاکید کرد: شهدای مدافع حرم رفتند تا ما در زیر سایه امنیت و آرامش، بندگی خدا را بکنیم نه اینکه حدود الهی را بشکنیم.

وی در ادامه به برخی سخنانی که از زبان یادگار فرزند امام(ره) بر زبان جاری شده است اشاره و تصریح کرد: ایثارگر واقعی این شهیدی است که با صلابت در مقابل دشمن، سر خود را مي‌دهد تا ما با آرامش در این کشور زندگی کنیم اما متاسفانه از زبان یادگار فرزند امام(ره) شنیدیم که سران فتنه را بزرگان عرصه ایثار می‌نامد، در بیت امام چه خبر است که  صدای منافقین  از بیت امام(ره) شنيده می‌شود، سران فتنه‌ای که هشت ماه کشور را به آشوب کشیده و خونهایی را برای خواسته شخصی خودشان و یک دروغ بزرگ به زمین ریختند، بزرگان عرصه ايثار نيستند.

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم بیان کرد: بزرگ عرصه ایثار آن جوان ۲۵ ساله‌ای است که در سوریه سر می‌دهد و ایستادگی در برابر دشمن را به ما می‌آموزد و مایه افتخار هر ایرانی در سرتاسر عالم است.

//س

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸ ]
با سلام وعرض ادب در کنار تعطیلی فعالیت های هنرمندان موسیقی استان زنجان با حمایت های خواص استان ومدیریت تعدادی سودجو اتفاقات عجیب وخارج شان زنجان بعنوان پایتخت شور وشعور حسینی انجام پذیرفته است
فرم ارسال نظر