logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۳۰۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران خبر داد:

ارزآوری ۲۵۰ میلیارد تومانی ماهی برای زنجان

ارزآوری-۲۵۰-میلیارد-تومانی-ماهی-برای-زنجان
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در بحث صادرات ماهی قزل‌آلای این استان با تولید قراردادی در حدود ۲۵۰ میلیارد تومان ارزآوری دارد که یک نگاه رو به جلو در پرورش گونه‌های ارزشمند بوده و زنجان جزو رتبه‌های برتر کشور‌ است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حسین حسینی امروز در حاشیه دیدار با استاندار زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشستی که با استاندار زنجان داشتیم بحث شورای عالی راهبری شیلات با نگاه افزایش تولید در ظرفیت‌های بالقوه زنجان مورد مذاکره قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: استان زنجان با ۱۶ هزار تن تولید آبزیان و ظرفیت تولید ۵۰ هزار تنی می‌تواند در حوزه امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در بحث صادرات ماهی قزل‌آلا این استان با تولید قراردادی در حدود ۲۵۰ میلیارد تومان ارزآوری داشته است که یک نگاه رو به جلو در پرورش گونه‌های ارزشمند و جزو رتبه‌های برتر کشور‌ است.

وی ابراز امیدواری کرد: آبزی‌پروری در مزارع کشاورزی این استان با استفاده بهینه از آب انجام شود و در امنیت غذایی این استان سهم به سزایی داشته باشد.

حسینی با اشاره به اینکه بحث فرهنگ آبزی‌پروری در دستور کار قرار دارد، گفت: متوسط مصرف در این استان با متوسط مصرف ماهی در کل کشور فاصله دارد با این حال نگاه فرهنگ‌آبزی پروری با نگاه ارزان سازی در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر