logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۳۰۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار شهر هیدج خبر داد:

معضل تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دردسر انسداد آبراهه‌ها در هیدج

معضل-تخلیه-نخاله‌های-ساختمانی-و-دردسر-انسداد-آبراهه‌ها-در-هیدج-
شهردار شهر هیدج با اشاره به معضل تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دردسر انسداد آبراهه‌ها در هیدج گفت: تجمع نخاله ساختمانی در مسیر رودخانه‌ها باعث گرفته شدن مسیر رود شده و به دنبال آن منجر به آب‌گرفتگی می‌شود.

علیرضا کاظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: علی‌رغم درخواست‌های متعدد و مکرر از شهروندان مبنی بر تخلیه نکردن نخاله و زباله در حاشیه رودخانه، متاسفانه این امر از سوی برخی شهروندان هیدجی نادیده گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: متأسفانه بر خلاف درخواست‌های صورت گرفته، شاهد تجمع و تخلیه کردن نخاله‌های ساختمانی در حاشیه رودخانه کبیر که از شهر هیدج عبور می‌کند، هستیم.

کاظمی با بیان اینکه بخش زیادی از مسیر این رود در اثر تجمع نخاله‌ها و ضایعات ساختمانی اشغال شده است، گفت: تجمع نخاله در مسیر این رودخانه مشکلات عدیده زیست‌محیطی را به وجود آورده و علاوه بر ایجاد آلودگی برای آب باعث گرفته شدن مسیر رود شده و به دنبال آن منجر به آب‌گرفتگی و ایجاد سیلاب و حتی سیل احتمالی می‌شود.

شهردار هیدج با بیان اینکه لایروبی و پاک‌سازی این‌مسیرها با توجه به فصل بارش‌ها همواره در دستور کار قرار دارد، گفت: نهایت اینکه پاک‌سازی و لایه‌روبی رودخانه از نخاله‌های ساختمانی هزینه بالایی را برای شهرداری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از شهروندان انتظار داریم از تخلیه زباله و نخاله در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند، تخلیه زباله و ضایعات در حاشیه رودخانه‌ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد و برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

این مسئول با تاکید بر ضرورت همکاری و مشارکت شهروندان برای داشتن شهری پاکیزه، گفت: همه ما در برابر محیط‌زیست، آیندگان و شهرمان مسئولیم و باید به یاد داشته باشیم که رها کردن زباله‌ها به خصوص در رودخانه‌ها و مسیرهای صعب‌العبور، علاوه بر گام برداشتن در مسیر نابودی محیط‌زیست، منجر به ایجاد شرایط کاری سخت‌تر برای کارگران زحمت‌کش و پاکبانان شهرداری می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر