logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۳۰۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر خبر داد:

جذب ۱۱۳ نفر معلم جدید در ابهر

جذب-۱۱۳-نفر-معلم-جدید-در-ابهر
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: در سال گذشته استخدام در ابهر ۲۰ نفر بوده و در سال‌جاری فقط در آموزگاری و دبیری ۱۱۳ نفر استخدامی دارد که ۵ برابر سال گذشته است.

مجید مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش یک کمبود سراسری است که محدود به یک شهرستان یا استان نیست.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش هر ساله ۲۰ تا ۳۰ هزار نیروی معلم بازنشسته می‌شوند و ورودی به آموزش و پرورش از دو طریق دانشگاه فرهنگیان و در حالت اضطراری استخدام از طریق ماده ۲۸ است که طی ۱۰ سال گذشته تا به امروز ورودی دانشگاه فرهنگیان متناسب با ورودی به آموزش و پرورش نبوده به ویژه در سال‌های ۹۴ تا ۹۶، در ۳ سال متوالی ورودی دانشگاه فرهنگیان کمتر از ۳ هزار نفر بوده است.

وی افزود: با این روال هر سال کمتر از ۳ هزار نفر جذب کرده در حالی که در همین سال‌ها در هر سال بازنشستگی بیشتر از ۲۰ هزار نفر بوده و در عرض سه سال ۹ هزار نفر پذیرش و ۶۰ هزار نفر بازنشسته شدند و اکنون خلأ در آموزش و پرورش نمود پیدا کرده است.

مرادی با بیان اینکه اکنون وضعیت نیروی انسانی در شهرستان ابهر در وضعیت بحرانی قرار دارد، گفت: در سال گذشته آموزش و پرورش شهرستان ابهر ۳۵۰ نفر کمبود معلم داشت که با اضافه کار دادن به معلمان بازنشسته و شاغل جبران شد و در سال‌جاری کمبود معلم ۴۰۰ نفر شده است و اضافه‌کار به اندازه ۳۱۰ نفر داده‌شده و هنوز ۹۰ نفر نیرو کمبود داریم و دیگر بازنشسته‌ها قبول نمی‌کنند اضافه‌کار داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش ابهر گفت: اگر آموزش و پرورش بر مبنای اضافه‌کاری باشد از لحاظ کیفیت افت خواهد داشت، اکنون دولت در استخدام ماده ۲۸ در ابهر سنگ تمام گذاشته است، در سال گذشته استخدام در ابهر ۲۰ نفر بوده و در سال‌جاری فقط در آموزگاری و دبیری ۱۱۳ نفر استخدامی دارد که ۵ برابر سال گذشته است. 

وی افزود: طی ۲ ماه آینده استخدام مربیان پرورشی انجام خواهد شد، ۱۰ سال برای نیروهای خدمات، سرایدار و نگهبان استخدامی صورت نگرفته است طی ۲ ماه آینده ۲۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش کشور خواهند شد، دولت محترم تمام تلاش خود را می‌کند ولی این عقب‌ماندگی ۱۰ ساله است که در سال‌جاری با آن روبرو شدیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر