logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۲۹۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس انتقال خون استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

سالانه 60 هزار واحد فراورده خونی در زنجان تولید می‌شود

سالانه-60-هزار-واحد-فراورده-خونی-در-زنجان-تولید-می‌شود
رئیس انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه هیچ کمبودی در تامین فراوانی خونی در استان وجود نداریم گفت: سالانه 60 هزار واحد فراورده خونی در زنجان تولید می‌شود.

سیامک اسدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه هیچ کمبودی درباره تامین فراوانی خونی در استان وجود ندارد گفت: از ابتدای سال جدید تا کنون بیش از  4 هزار واحد خونی به شبکه ملی خون رسانی کمک شده است.

بیشتر بخوانید

و.ی افزود: ضمن اینکه انتقال خون در کنار ارائه آمار بر کیفیت فرآورده‌های خونی نیز تاکید فراوان دارد و همه دست اندرکاران این مجموعه فرآورده‌های با کیفیت تامین کرده و در اختیار مراکز آماری قرار دهند.

رئیس انتقال خون استان زنجان تصریح کرد: سالانه حدود 60 هزار واحد فرآورده خونی در زنجان تولید شده و 35 الی 40 واحد آن در استان مصرف می‌شود الباقی به شبکه خون رسانی کمک می‌شود.

اسدی ابراز کرد: بخشی از پلاسمای خون نیز در تولید دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال‌های اخیر انتقال خون زنجان در طول یک دهه تمام تلاش خود را برای بازسازی  و نو سازی  تجهیزات و ارتقا استانداردها به کار گرفته است.

وی گفت: تمام بازرسی‌های داخلی و خارجی که از انتقال خون استان صورت گرفته نظر مساعدی درباره این سازمان ملی داشتند و این افتخاری برای استان است.

رئیس انتقال خون استان زنجان تصریح کرد: دو واحد نظارتی در انتقال خون شهر زنجان وجود دارد یکی واحدکنترل کیفی و دیگری تدوین کیفیت که کار مراقبت را بر عهده دارد تا در واقع از معیارها و استانداردهای مورد نظر خارج نشویم.

اسدی عنوان کرد: در گذشت ناباورانه داریوش مهرجویی و همسرشان را به جامعه هنری و به خانواده انتقال خون تسلیت گفته به خاطر اینکه فیلم "دایره نیمه ماه" در مورد مافیای خون فروشان ذهن جامعه را تکان داد و به پدیده شوم خون فروشی پایان داد و موجب تاسیس سازمان ملی انتقال خون در کشور شد.

وی گفت: در استان سه مرکز اهدا خون در شهرستان زنجان ابهر و خدابنده فعال است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر