logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۲۹۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

تخصیص ۳۵۰ کیلوگرم کود به باغات زیتون طارم

تخصیص-۳۵۰-کیلوگرم-کود-به-باغات-زیتون-طارم
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اگر زیتون‌کاران طارم در طول سال زراعی گذشته به سازمان جهاد کشاورزی مراجعه می‌کردند حتما سهمیه تخصیصی کود را تحویل می‌گرفتند.

اکبر طیبی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در خصوص علت عدم تخصیص کود شیمیایی بابت باغات زیتون استان زنجان، اظهار داشت: با توجه به اهمیت محصول زیتون برای کشور و استان در طی سال زراعی گذشته تقریبا برای اولین بار در طول سال‌های قبل به ازای هر هکتار باغ زیتون ۲۰۰ کیلوگرم کود ازته، ۷۰ کیلوگرم کود فسفاته و ۸۰ کیلوگرم کود پتاسه تخصیص داده شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اگر کشاورزان در طول سال زراعی گذشته به مجموعه همکاران در سازمان جهاد کشاورزی یا شرکت‌های توزیع کود مراجعه می‌کردند حتما سهمیه تخصیصی را تحویل می‌گرفتند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از سهمیه تخصیصی تنها کود ازته به طور کامل و حتی بیشتر از سهمیه تخصیصی (۱۳۰ درصد سهمیه) جذب شد.

وی اذعان کرد: برای سال زراعی جدید و کود چالکود که بعد از برداشت محصولات باغی به گیاهان داده می‌شود نیز تخصیص لازم در نظر گرفته شده و باغداران زیتون کار می‌توانند بعد از برداشت محصول فعلی نسبت به دریافت سهمیه کود در نظر گرفته شده اقدام نمایند.

گفتنی است؛ استان زنجان استان اول در تولید زیتون محسوب می‌شود و به عبارتی رتبه اول بین ۵ استان دیگر است به طوری که این استان با ۴۳ درصد در رتبه اول، قزوین ۱۹ درصد رتبه دوم، گیلان ۱۵ درصد رتبه سوم و سایر استان‌ها با ۲۳ درصد در رتبه‌های بعدی تولید زیتون قرار دارند.

همین‌طور سطح زیر کشت زیتون استان ۲۰ هزار هکتار بوده که از این سطح ۱۶ هزار هکتار بارور است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر