logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۲۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان:

نیم ضریح حرم امامین عسگرین (ع) پس از طلاکاری درسامرا نصب می شود/ ستاد بازسازی عتبات عالیات مجموعه سیاسی نیست

نیم-ضریح-حرم-امامین-عسگرین-(ع)-پس-از-طلاکاری-درسامرا-نصب-می-شود-ستاد-بازسازی-عتبات-عالیات-مجموعه-سیاسی-نیست

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان گفت: نیم ضریح حرم مطهر امامین عسگرین (ع) در سامرا به همت مردم زنجان نصب می شود.

به گزارش موج رسا; ذبیح الله بابایی در مراسم تجلیل از هنرمندان ساخت نیم ضریح حرم امامین عسگرین(ع)، اظهار داشت: عشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) امروز موجب برگزاری چنین تجمعی در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان شده است.

وی با اشاره به اینکه به برکت خون شهدا مسیر کربلا باز شده و مردم برای زیارت قبور مطهر ائمه اطهار به کشور عراق سفر می کنند، افزود: در زمان حضور مردم نذورات خود را به دفاتر در عراق می دادند که بازسازی به نحو مطلوبی انجام نمی شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با بیان اینکه به منظور ساماندهی نذورات ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل شد، گفت: ساماندهی در حال حاضر به نحو مطلوبی انجام و نذورات در محل خود خرج می شود.

بابایی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات مجموعه سیاسی نبوده و این ستاد تنها هماهنگی لازم را برای هزینه کرد نذورات مردمی برعهده دارد.

وی تصریح کرد: نیم ضریح حرم مطهر امامین عسگرین (ع)،به همت مردم زنجان آماده سازی شده است و قرار است به زودی در عراق نصب شود.

این مسئول با بیان اینکه ابتدا کارگاه احداث نیم ضریح در زنجان راه اندازی شد، گفت: تلاش این بود تا کار فرهنگی درزنجان صورت گیرد که به همین منظور این کارگاه راه اندازی شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با اشاره به اینکه بومی کردن هنر میناکاری شهر اصفهان در زنجان از اهداف ساخت این ضریح بود،افزود: ایجاد زمینه اشتغال برای مردم زنجان از دیگر اهداف بود.

بابایی خاطرنشان کرد: طلاکاری این ضریح بهتر از قم در زنجان انجام شده است و از نقره ناب برای ساخت استفاده شده است.

وی با اشاره به استفاده از چوب از کشور برمه آفریقا برای ساخت این ضریح، گفت:این ضریح رو به اتمام است و در سامرا نصب می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر