logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۲۹۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
برداشت سیب‌زمینی از مزارع استان زنجان آغاز شد؛

۳۴۷ هزار تن سیب‌زمینی زنجان در راه بازار

۳۴۷-هزار-تن-سیب‌زمینی-زنجان-در-راه-بازار
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۷ هزار و ۱۵۰ هکتار از مزارع استان زنجان به زیر کشت محصول سیب‌زمینی رفته است و حدود ۳۴۷ هزار تن محصول از این سطح برداشت می‌شود.

سعید ناصر‌وفایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: در سال زراعی جاری مطابق ابلاغ الگوی کشت اعلامی وزارت جهادکشاورزی به سازمان، ۷ هزار و ۱۵۰ هکتار از مزارع استان زنجان به زیر کشت محصول سیب‌زمینی رفته است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه برداشت محصول از مزارع سطح استان آغاز شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۴۷ هزار تن محصول از این سطح برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: یک هزار و ۴۰۰ هکتار از سطح زیر کشت سیب‌زمینی با میزان تولید ۵۶ هزار تن مربوط به برداشت تابستانه در شهرستان طارم بود که با توجه به شرایط آب و هوایی برداشت شده است.

ناصر‌وفایی با اشاره به ارقام عمده کشت شده سیب‌زمینی در استان زنجان، تصریح کرد: این ارقام شامل سانته، جلی، بانبا، میلوا، فابولا، چلنجر، کلمبا، پانامرا، سیفرا، آگریا، تاروس است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد سطوح کشت شده زیر پوشش آبیاری تحت فشار بارانی و تیپ می‌باشد، گفت: بکارگیری این روش‌های آبیاری باعث کاهش مصرف آب و صرفه‌جویی به میزان قابل ملاحظه‌ای در آبیاری مزارع، با توجه به بحران کم‌آبی در استان می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر