logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۲۹۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وقتی خودمان عامل بروز حوادث می‌شویم؛

استقبال متصرفان حریم روخانه‌ها از خطر سیلاب

استقبال-متصرفان-حریم-روخانه‌ها-از-خطر-سیلاب
در راستای اعمال حاکمیت شرکت آب منطقه‌ای زنجان در خصوص بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها ۷ مورد قلع و قمع مستحدثات به مساحت ۳۰ هکتار انجام داده است.

اکبر باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه مدیریت به موقع جلوگیری از خطرات ناشی از وقع سیلاب‌های پاییزی جزو اقداماتی است که توسط شرکت آب منطقه‌ای در دست اجراست، اظهار داشت: برای ایمن‌سازی رودخانه‌های استان و کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌های فصلی و عبور ایمن آب، در نیمه نخست سال جاری ۱۵ کیلومتر از مسیل رودخانه‌های سطح استان لایروبی شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان به اینکه سیل یکی از مخرب‌ترین بلایای طبیعی بشر محسوب می‌شود، افزود: تصرف و تعدی به بستر رودخانه‌ها خود عاملی در بروز حوادث در زمان وقوع بارندگی شدید و سیلابی شدن روخانه‌ها است که این تصرفات به صورت ساخت و ساز غیرمجاز، ویلاسازی، دیوارکشی، مسدود کردن مسیر جریان رودخانه‌ها رخ می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه این تصرفات خسارات ناشی از سیلاب را چند‌ برابر می‌کند، گفت: این امر خود بروز حوادث بعدی و اثرات ناگوار زیست‌محیطی، اقتصادی و اجتماعی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه برای حفاظت از بستر و حریم رودخانه‌ها به عنوان ثروت ملی و کاهش میزان خسارات ناشی از سیلاب پروژه‌های متعددی از سال‌های گذشته، انجام گرفته است خاطر‌نشان کرد: آزادسازی و رفع تصرفات، لایروبی مسیر رودخانه و اخذ سند مالکیت بستر رودخانه‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان از جمله اقدامات است.

باقری اذعان کرد: از ابتدای سال جاری تا ۱۸ مهر ماه، ۹۰ هکتار از بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های استان زنجان که به صورت غیر قانونی به تصرف در آمده بودند، رفع تصرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: در راستای اعمال حاکمیت شرکت آب منطقه‌ای در خصوص بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها ۷ مورد قلع و قمع مستحدثات به مساحت ۳۰ هکتار انجام داده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر