logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۲۸۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

دشمنان انقلاب بنیان خانواده را نشانه گرفته است

دشمنان-انقلاب-بنیان-خانواده-را-نشانه-گرفته-است
امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی است گفت: دشمنان انقلاب بنیان خانواده را نشانه گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشرق، حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ازدواج یکی از رویدادهای مهم و سر نوشت‌ساز زندگی است که موجب مسئولیت پذیری انسان نسبت به خود و دیگران می‌شود و نقش اساسی در سالم‌سازی فرد و اجتماع دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ریشه بسیاری از مفاسد اخلاقی و اجتماعی از نادیده گرفتن این سنت الهی است و نابسامانی‌های اجتماعی و آمارهای تکان دهنده بسیاری از جرایم و جنایات در جوامع غربی از تزلزل بنیاد خانواده و ترک ازدواج نشأت می‌گیرد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: دین مقدس اسلام بیشترین سفارش را در مورد ازدواج کرده  به گونه‌ای که تکمیل دین را منوط به ازدواج نموده است.

وی افزود: از دیدگاه دین ازدواج کارکردهای بسیار موثری در زندگی و سعادت انسان دارد از جمله،بقای نسل،آرامش و سکون،احساس مسئولیت،استقلال و خودباوری،زیاد شدن روزی و ازدواج کامل کننده دین است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اهداف ازدواج اظهار کرد: مهمترین هدف در ازدواج حفظ دین است و به همین خاطر است که دشمنان سرسخت و قسم خورده ما این روزها این امر مقدس را بشدت توسط رسانه‌های فارسی‌زبان خود مورد هدف قرار داده‌اند و سرمایه گذاری زیادی می‌کنند تا تشکیل زندگی در ذهن جوانان بی‌معنی شود.

وی افزود: تلاش دشمن از طریق ماهواره‌ها فروپاشی بنیان خانواده، کاهش جمعیت و بالا رفتن آمار جوان مجرد و خانه‌های مجردی در ایران است که این ها به عنوان سرقفلی مشکلات اجتماعی است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در این شبکه‌ها دائم از کهنه شدن مدل ازدواج مذهبی صحبت می‌شود و ازدواج را به عنوان خود کشی معرفی می‌کنند و این رسانه‌ها، با یک برنامه‌ریزی به صورت تدریجی می‌خواهند دختر و پسر را در چارچوب روابط نامشروع به یکدیگر نزدیک کنند و اگر خدای نکرده این امر مقدس ازدواج دچار استحاله شود بسیاری از زیرساخت‌های دینی ، مذهبی و فرهنگی ویران می‌شود و هدف دشمن هم همین است.

وی با بیان اینکه آثار مهم ازدواج که مورد تاکید آیات و روایات است، رسیدن به آرامش روحی و دوری از اضطراب فکری و روحی است افزود: از دیگر فوائد مهم ازدواج،تولید نسل است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: یکی از تصمیم‌های دهه هفتاد که اینک کشورمان شاهد آثار زیانبار آن است، اجرای سیاستهای کاهش رشد جمعیت به بهانه تنظیم خانواده بود.

وی افزود: اجرای این سیاستها به اندازهای بر رشد و پیشرفت کشور اثر نامطلوب گذاشته که آن را به مرحله هشدار رسانده است و اگر این روند ادامه یابد تا ده سال آینده با بحران اقتصادی، امنیتی و فرهنگی مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی‌های خود به موضوع بحران جمعیت اشاره داشتند و این موضوع را برای آینده کشور خطر جدی معرفی کرده اند.

وی به برخی از خطرات و آسیب‌های زیانبار کاهش جمعیت اشاره کرد و گفت: رشد منفي جمعيت اگر ادامه پیدا کند تهدیدی از نظر سیاسی و امنیتی است و به میزان پير شدن جمعيت و کاهش ميزان رشد جمعيت، توليد نيز در کشور کاهش مي‌يابد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: زماني که تفکر کنترل جمعيت و تک فرزندي و شعار دو بچه کافی است در کشور به گفتمان رايج و عقيم سازي زنان و مردان به يک عرف مجاز تبديل شد و داشتن فرزند چهارم به بعد در حد جرم تلقي شد!یقینا آثار و تبعات فرهنگي خاصي در پي خواهد داشت.

وی افزود: برخی به خاطر ترس از فقر و مسائل اقتصادی شعار فرزند کمتر زندگی بهتر می‌دهند،همان کاری که در جاهلیت طبق نقل قرآن کریم انجام می‌دادند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: با نهايت تأسّف، اين عمل جاهلى در عصر و زمان ما در شكل ديگرى تكرار مى‏‌شود و به عنوان كمبود احتمالى موادد غذايى ، اینکه فعلا آمادگی نداریم و ...كودكان بى‏‌گناه در عالم جنينى از طريق كورتاژ به قتل مى‏‌رسند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اثار ازدواج فراوانی نعمت است گفت: فایده دیگر ازدواج سلامت و امنیت اجتماعی و کاهش جرم و بزه کاری است تحقیات متعددی در کشورهای مختلفی صورت گرفته که نتایج ان ها از نقش ازدواج در سلامت و امنیت اجتماعی حکایت دارد و نشان می دهد که جوانان بعد از تشکیل خانواده کمتر به انجام اعمال مجرمانه روی می‌آورند و خلاف کاری و جرم در انان کاهش می‌یابد و درمقابل افرادی که مجرد هستند به اعمال خلاف و بزه کاری اجتماعی بیشتر روی می‌آورند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: اصلاح اخلاق و امنيت اجتماعي از برکات ازدواج است چرا که در سایه نظام خانواده زمينه رشد فضائل اخلاقي و دستيابي به جايگاه والای و واقعی انسان فراهم مي‌شود.

وی افزود: برای ازدواج موفق، آگاهی و برنامه ریزی لازم است. ازدواج آگاهانه و با برنامه، برج مراقبت زندگی است و ضرورت آن، به ویژه در این دوران که زندگی بشر از پیچیدگی خاصی برخوردار است، دو چندان است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ازدواج موفق سرمایه گذاری برای یک جامعه موفق است نه صرف هزینه اما اگر در این جهت سرمایه گذاری نشود، مبارزه با مفاسد اجتماعی مستلزم هزینه های گزاف خواهد بود و با آن همه، جامعه مطلوب هم حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در مورد ازداوج قدم اول اصلاح بینش نسبت به ازدواج است و گاهی بینش مردم نسبت به ازدواج ناقص و غلط است گفت: ازدواج برای برآورده ساختن سه تا نیاز اساسی در انسان است . یکی نیاز جنسی ، یکی نیازعاطفی و یکی نیاز شخصیتی است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر