logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۲۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت و تجارت استان زنجان:

افزایش مبدا صادراتی استان زنجان به 39 کشور/ بیش از 65 هزار تن کالا در ۴ ماهه نخست امسال از استان زنجان صادر شد

افزایش-مبدا-صادراتی-استان-زنجان-به-39-کشور-بیش-از-65-هزار-تن-کالا-در-۴-ماهه-نخست-امسال-از-استان-زنجان-صادر-شد

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان زنجان با اشاره به صادرات 65 هزار و 477 تن کالا از استان زنجان در چهار نخست امسال گفت: این میزان کالا به ارزش 128 میلیون و 37 هزار دلار بود.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه صادرات استان با تاکید بر اینکه توسعه استان با فعال بودن واحدهای تولیدی امکان‌پذیر است اظهار کرد: امسال تا پایان مردادماه حتی یک واحد تولیدی تعطیل نشده است.

وی با اشاره به صادرات فرش دستباف از استان زنجان بیان کرد: فرش دستباف 3 درصد از صادرات استان زنجان را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان زنجان با اشاره به میزان صادرات فرش استان زنجان در 4 ماه نخست امسال گفت: در این مدت میزان فرش از استان زنجان به ارزش دلاری 3 میلیون و 880 هزار دلار بوده است.

وی همچنین با اشاره به میزان صادرات استان زنجان در بخش کشاورزی تا پایان تیرماه ابراز کرد: 6 میلیون و 574 هزار و 832 دلار محصولات کشاورزی از استان زنجان صادر شده است.

فغفوری با اشاره به اضافه شدن 14 واحد تولیدی به تعداد واحد‌های تولیدی صادراتی استان زنجان ابراز کرد: در حال حاضر در استان زنجان 90 واحد صادراتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی از استان زنجان به 32 کشور انجام می‌شد ابراز کرد: هفت کشور تایلند، عمان، بحرین، مالزی، لهستان، ساحل عج و استرالیا نیز به کشور‌های مبدا صادراتی استان زنجان اضافه شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه هفت کشور جدید به کشورهای مقصد صادراتی استان اضافه شده است، تصریح کرد: با دایر شدن کارخانه کاغذسازی راشا کاسپین، کاغذ به عنوان یکی از اقلام مهم صادراتی استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد سال گذشته خوب استان در حوزه صادرات خاطرنشان کرد: سال گذشته پیش‌بینی ما صادرات 330 میلیون دلاری بود ولی توانستیم 354 میلیون دلار اقلام مختلف را به کشورهای مختلف صادر کنیم.

فغفوری گفت: امسال گزینه‌های مختلفی برای پیش‌بینی صادرات استان وجود دارد ولی ما خود را به این اعداد و ارقام محدود نمی‌کنیم و تلاش خود را انجام می‌دهیم.

وی ابراز کرد: سهم صادرات استان زنجان از کل کشور نزدیک به یک درصد است و ما تلاش می‌کنیم که هرساله این سهم بالاتر رود.

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته میزان صادرات استان زنجان در هدفگذاری شده بالاتر بود ابراز کرد: امسال نیز در تلاش هستیم میزان صادرات استان زنجان از برنامه هدفگذاری شده بالاتر ببریم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر