logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۲۸۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار ابهر خبر داد:

احداث شهرک صنفی مشاغل مزاحم و آلاینده شهری در ابهر

احداث-شهرک-صنفی-مشاغل-مزاحم-و-آلاینده-شهری-در-ابهر
شهردار ابهر گفت: جهت ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری در ناحیه حسین آباد، شهرک صنفی مشاغل مزاحم و آلاینده شهری احداث خواهد شد.

رضا حیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»گفت: جهت ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری در ناحیه حسین آباد مشکلات اداری آن حل و با پیگیری‌های به‌عمل آمده توسط فرماندار، اعضای محترم شورای اسلامی و همکاران شهرداری مشکلات بهداشتی، زیست محیطی و معضلات اجتماعی با جابجایی ضایعات‌فروشان که مشکل چندین ساله ناحیه حسین‌آباد بود حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: هدف مجموعه مدیریت شهری این است که با احداث شهرک صنفی علاوه بر کاستن از مشکلات بهداشتی و اجتماعی ساکنین نسبت به ساماندهی جداره‌های بافت مسکونی و کاهش آلودگی‌های بصری و ارتقاء منظر و سیمای شهری در منطقه مذکور اقدام کند.

حیدری با بیان اینکه احداث شهرک صنفی ضایعات‌فروشان خدمت بزرگی به مردم شهر ابهر است، گفت: پس از احداث شهرک صنفی، ضایعات‌فروشان طبق قانون موظفند مراکز فعلی و غیر قانونی فعالیت خود را که در بافت مسکونی مستقر است تخلیه و به شهرک صنفی ضایعات‌فروشان انتقال دهند تا آرامش و پاکیزگی را به ساکنان آن محل هدیه دهند.

شهردار ابهر گفت: وضعیت ضایعات‌فروشان که باعث نارضایتی ساکنین منطقه شده با همت ویژه اعضای شورای اسلامی و شهرداری ابهر برای حل مشکل مذکور که از سنوات گذشته باقی مانده صورت گرفته و یکی از زیربنایی‌ترین پروژه‌های ابهر حل مشکل ضایعاتی‌های حسین‌آباد است که با پیگیری‌های صورت گرفته موانع اداری، تملک زمین موردنظر برطرف شده و مجوزها و موافقت‌های استانی نیز صادر شده است.

وی افزود: بر اساس آئین‌نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، تأمین زمین برای احداث شهرک صنفی به عهده شرکت شهرک‌های صنعتی استان است اما به دلیل اهمیت موضوع و ارتباط آن با سلامت جسمی و روحی شهروندان مقرر شد، شهرداری ابهر در یک پروسه تعریف شده نسبت به معرفی و تأمین زمین اقدام کند و در همین راستا شهرداری ابهر جهت تسریع در امر ساخت و ساز شهرک صنفی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نسبت به جذب سرمایه‌گذار نیز اقدام کرده که پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و مشخص شدن قدر‌السهم طرفین عملیات اجرایی شهرک صنفی ضایعات‌فروشان حسین‌آباد آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر