logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۲۸۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان ابهر:

آیین بزرگداشت حافظ شیرازی در ابهر برگزار شد

آیین-بزرگداشت-حافظ-شیرازی-در-ابهر-برگزار-شد
رئیس اداره ارشاد اسلامی ابهر گفت: در نزد ما ایرانی‌ها، حافظ شیرازی داننده اسرار نهان و عالم غیب است که هنگام مواجه شدن با مشکلات یا دوراهی‌های زندگی به او مراجعه کرده و از شعرهای آن استفاده می‌کنیم.

آیسان صادقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»گفت: برنامه «بزرگداشت حافظ، شاعر زندگی» به همت انجمن حافظ‌خوانان شاخه نبات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر برگزار شد.  

بیشتر بخوانید

وی ضمن عرض تبریک به همه دوستداران آثار و مفاخر فرهنگی همچنین اصحاب شعر و ادب و معرفت و مردم فرهنگ دوست و ادب پرور ابهر گفت: حافظ شیرازی، از محبوب‌ترین شعرای ایران زمین، از مفاخر ما و یکی از قله‌های رفیع دست‌نیافتنی است که با گذشت قرن‌ها، آثارش نه تنها در ایران بلکه در سراسر نقاط جهان به شهرت رسیده است و ابعاد ناشناخته‌ای دارد که بزرگان ادب و ادبیات سرزمین ما برای شناساندن ابعاد مختلف او تا امروز تلاش‌های زیادی داشتند. 

صادقی افزود: این عارف نامی و سخندان بلندآوازه ایرانی امروز به بخشی از حافظه تاریخی و هویت ملی ما ایرانی‌ها تبدیل شده است و از او به عنوان نمادی از نمادهای هویتی ایرانی یاد می شود. به قول استاد بهاءالدین خرمشهاهی: حافظ، حافظه ماست. 

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: حافظ با ارائه مفاهیم عمیق عرفانی و افکار والای انسانی و زبان و شعر فاخر خود، سهمی انکارناپذیر در غنای فرهنگ و ادب ایران عزیز داشته و دارد و لسان‌الغیب برای ما و همه ملت‌ها، حامل یک پیام و یک فرهنگ است و الگوی فرهنگی و الگوی بشردوستی به شمار می‌رود. 

این مسئول افزود: در نزد ما ایرانی‌ها، حافظ شیرازی داننده اسرار نهان و عالم غیب است که هنگام مواجه شدن با مشکلات یا دوراهی‌های زندگی یا در مراسم‌های مختلف ملی به او مراجعه کرده و تفأل می زنیم و از شعرهای آن استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت حافظ، گفت: استاد بهاءالدین خرمشاهی در کتاب حافظ حافظه ماست از زوایای مختلفی به حافظ پرداخته؛ به تأثیر شعر و شخصیت حافظ از قرآن کریم، تأثیر متقابل حافظ و فرهنگ ما، عشق و عرفان، حکمت و فلسفه، واقع‌نمایی در شعرهایش فال و تفأل به حافظ و در این کتاب تأکید شده است که در شعر حافظ مهم ژرف‌اندیشی و زندگی‌اندیشی و زیبا اندیشی است.

صادقی با اشاره به جایگاه و اهمیت حافظ شیرازی در سپهر فرهنگی ایران و جهان، گفت: به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی آیین بزرگداشت حافظ شیرازی از یک روز به یک هفته افزایش پیدا کرده و از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه، هفته بزرگداشت «حافظ شیرازی» همراه با رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری در سراسر کشور برگزار می‌شود.     

وی در پایان گفت: به خود می‌بالیم که سالیانی دراز با اشعار، سخنان و آثار ادیبان و دانشمندانمان، نفوذ فرهنگی خود را در عمق لایه‌های فکری و ادبی جهان گسترانیدیم و امید آنکه نگهبان جاوید اندیشه‌های ارزنده نیاکانمان باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر