logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۲۸۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان:

مشکل کمبود معلم مدارس ابهر با جذب نیروی جدید حل می‌شود

مشکل-کمبود-معلم-مدارس-ابهر-با-جذب-نیروی-جدید-حل-می‌شود
رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بزودی با جذب نیروی انسانی قسمتی از مشکلات کمبود معلم در مدارس ابهر و استان حل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محمد حسین انصاری در جلسه‌ای که با حضور مسئولان آموزش و پرورش ابهر در محل سالن امام علی(ع) برگزار شد، ضمن اشاره به تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی گفت: بزودی با جذب نیروی انسانی قسمتی از مشکلات کمبود معلم در مدارس استان حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: مدارس هيأت امنایی چند سالی است به جمع مدارس كشور پيوستند تا با مشاركت بيشتر خانواده‌ها در امور مدرسه، در واقع شيوه نوينی از مديريت را در فضاهای آموزشی دولتی تمرين كنند.

انصاری افزود: دیدگاه و رویکرد در مدیریت این مدارس، استفاده از مشاركت‌های مردمی برای خودگردان كردن مدارس است تا با گسترش ارتباط و تعامل اولياء مدرسه و دانش آموزان، فرايند تحصيلی و تربيتی در مسير درست و اصولی هدايت شود.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان رویکرد وزارت آموزش و پرورش در مدارس هیأت امنایی را تجربه‌گردانی، برنامه فراگیر پرورشی و راه‌اندازی تشکل‌های دانش‌آموزی عنوان کرد و گفت: عمق‌بخشی به برنامه‌های پرورشی بسیار مورد تاکید است چرا که عمق‌بخشی به فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی مدارس، مصونیت معنوی و فکری ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های مردمی در اداره مدارس هیأت امنایی را اولویت اصلی این مدارس است، گفت: ارتقاء كيفيت برنامه‌های آموزشی و تربيتی مدارس، تقويت مشاركت‌های مردمی و تقويت نظام مديريتی و مالی و اجرایی مدارس مبتنی بر گسترش عدالت آموزشی، مشاركت علمی، فكری، عاطفی و فرهنگی اولياء در اداره مدرسه از اهداف تاسیس مدارس هيأت امنايی است.

این مسئول تصریح کرد: دوره‌های توانمندسازی آموزگاران مدارس غیردولتی در برخی از شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد که هدف از برگزاری این دوره‌ها کیفیت‌بخشی به این مدارس است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر