logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۲۸۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وصیت نامه؛

شهدا خاص‌ترین بندگان خداوند هستند

شهدا-خاص‌ترین-بندگان-خداوند-هستند
اخلاق حسنه نتیجه نماز اول وقت، گرفتن روزه و عمل به احکام الهی است. امت ما که انقلاب کرده است و می‌خواهد شریعت محمدی (ص) را احیا کند باید خستگی ناپذیر باشد و به احکام الهی عمل کند و با هر موجی خودش را عقب نکشد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» شهید محمد ناصر اشتری در دوم خرداد ۱۳۴۱‏، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش صیادالله و مادرش اکرم نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت و به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. 

بیشتر بخوانید
ششم فروردین ۱۳۶۴‏، با سمت فرمانده تیپ ٢ ‏لشکر ۳۱ ‏عاشورا در شرق رود دجله عراق بر اثر اصابت ترکش به کمر، شهید شد. مدفن او در مزار پایین زادگاهش واقع است.
 خاطره‌ای از همرزم شهید ناصر اشتری
شهید اشتری به نماز خیلی اهمیت می‌دادند طوری که وقتی شهید ناصر اشتری نماز می‌خواند می‌ایستادم و نماز خواندنش را تماشا می‌کردم.
 دوست داشتم ناصر نماز بخواند و من نگاه کنم به قدری خالصانه در مسجد نماز می‌خواند که همیشه من را مجذوب خود می‌کرد و با خود عهد کردم که این بار در جایگاه ناصر نماز بخوانم.
 به اذان ظهر یک ساعتی باقی مانده بود. وضو گرفتم و راهی مسجد شدم . ناصر هنوز نیامده بود. کنار پنجره که جای شهید ناصر اشتری بود رفتم و جا نماز را پهن کردم. مشغول نماز بودم که صدای ناصر به گوشم رسید.
 سلام نماز را دادم ولی هنوز در حال نشسته بودم و با خود زمزمه می‌کردم که شهید ناصر اشتری گفت : خدا قبول کنه سرم را بلند کردم و گفتم:
– سلام
– علیکم سلام آقا کریم
– بعد از احوالپرسی رفت و در جای دیگری نماز خواند.
 بدون اینکه به من حرفی بزند و همین اخلاق در رفتارش بود که همه را مجذوب خود می‌کرد.
 
وصیت‌نامه شهید محمد ناصر اشتری:
 
عزیزان شما با سربلندی و افتخار در جبهه‌‌های نبرد مشغول حفاظت از این خون‌های گرانبها هستید و امیدواریم که با توفیقات الهی بتوانیم تا آخرین قطره خون خود همچون امام حسین (ع) پاسدار مکتب سرخ و خونین اسلام باشیم که امام حسین (ع ) جان خود را فدای آن کرد و هر کس به حد توان خود یکی با شرکت در نماز جمعه، دیگری با کمک مالی و آن یکی با شرکت در جبهه در پیروزی انقلاب سهیم است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر