logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۲۷۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه مطرح شد؛

نمایشگاه بین‌المللی دریچه‌ای برای تعاملات تجاری

نمایشگاه-بین‌المللی-دریچه‌ای-برای-تعاملات-تجاری
استاندار زنجان گفت: برگزاری نمایشگاهی همچون نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه یک گردهمایی فشرده است که تجار و تولیدکنندگان با شبکه‌های خارجی ارتباط می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»محسن افشارچی امروز در افتتاحیه نمایشگاه صادرات به کشور روسیه و حوزه اوراسیا اظهار داشت: تسهیلگری و ایجاد زیرساخت‌های مربوط به تعاملات اقتصادی بین‌المللی جزو برنامه‌ها در استان است و در این راستا از چند مسیر پیش رفتیم که یکی از اتفاقات افتتاح این نمایشگاه است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: به عنوان دولت که تسهیلگر و گره‌گشا است باید طوری عمل شود که تجار و تولیدکنندگان به راحتی در برقراری ارتباط با تجار کشورهای دیگر موفق عمل کنند. 

استاندار زنجان با بیان اینکه در چند وقت گذشته برخی اقدامات انجام شد، گفت: با هماهنگی نمایندگی وزارت خارجه در زنجان ارتباطات خوبی با سفرا و رایزنان اقتصادی در کشورهای دیگر ایجاد شد که امیدواریم نتیجه را در آینده نشان دهد، یعنی شاخص‌های کلان اقتصادی از جمله افزایش صادرات خود را نشان دهد.

وی ادامه داد: دومین اقدام برگزاری چنین نمایشگاهی است که یک گردهمایی فشرده بوده که تجار و تولیدکنندگان با شبکه‌های خارجی ارتباط می‌گیرند.

افشارچی با بیان اینکه تجار با تولیدکنندگان بهتر از هر مجموعه دولتی به زبان همدیگر آشنا هستند، گفت: ما وظیفه داریم این گردهمایی‌ها، نمایشگاه‌ها را تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: امیدورم این نمایشگاه خود را در شاخص‌های اقتصادی نشان دهد.

سید‌رضا قندیلی، مدیرعامل نمایشگاه کاسپین زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه بیش از ۷۰ نفر هیئات تجاری از کشور‌های روسیه، ارمنستان، عراق، پاکستان، تاجیکستان و قزاقستان و عمان در نمایشگاه صادرات به روسیه حضور دارند، گفت: در این نمایشگاه بیش از ۵۵ شرکت تخصصی در بیش از ۱۰۰ گروه کالایی از استان زنجان، استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی حضور یافته‌اند.

وی افزود: به صورت تفکیک شده در کالای صنایع غذایی ۳۵ درصد، تجهیزات و ابزار آلات صنعتی، مواد شیمیایی و ساختمان و پلیمر ۲۰ درصد، نساجی و پوشاک ۱۵ درصد، کشاورزی و خدمات وابسته ۱۷ درصد در فضایی به مساحت ۲ هزار متر مربع قرار گرفته است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر